اخبار جهانبهداشت و خانواده

کاهش مصرف این سه ماده غذایی برای طولانی تر شدن عمر

روزهای بروجرد- زندگی طولانی غیرممکن نیست. تنها شرط این است که سالم باشد. چگونه به سلامتی برسیم؟

به گزارش اسپوتنیک، افرادی که مشکلات سلامتی دارند، به یاد داشته باشید: برای کمک به بدن، از این سه غذای سفید کمتر و بیشتر از این دو غذای سیاه بخورند. این مواد غذایی در زیر آمده است:

نمک سفید: خوردن نمک زیاد واقعا برای بدن مضر است. این نه تنها می تواند فشار خون را افزایش دهد، بلکه باعث خطر انسداد رگ های خونی نیز می شود. مصرف بیش از حد نمک منجر به کم‌آبی بدن می‌شود که باعث می‌شود شما مقدار زیادی نوشیدنی بنوشید و بار کلیه‌ها را افزایش دهید.

شکر سفید: شکر سفید همان نمک خوراکی است و خوردن بیش از حد آن ناسالم است، فکر نکنید که فقط به دلیل شیرین بودن، سالم است. در واقع شکر سفید آسیب زیادی به بدن وارد می کند. مصرف بیش از حد قند نه تنها خطر چاقی را افزایش می دهد، بلکه خطر ابتلا به دیابت را نیز افزایش می دهد.

گوشت سفید: چربی های موجود در گوشت سفید به طور جدی بالاتر از حد معمول است. مصرف روزانه مقادیر زیاد چربی منجر به افزایش وزن و افزایش سطح چربی خون می شود. احتمال ابتلا به هیپرلیپیدمی افزایش می یابد، خطر ابتلا به بیماری های مختلف قلبی عروقی و رگ های مغز افزایش می یابد.

اما برای سلامتی بیشتر این دو غذای سیاه را بخورید:

قارچ سیاه درختی: قارچ یک غذای بسیار مقوی و سالم است. با مصرف منظم، قارچ نه تنها می تواند وضعیت پوست را بهبود بخشد، بلکه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای برخی بیماری های قلبی عروقی و عروق مغزی مانند تصلب شرایین نیز عمل می کند. اما به یاد داشته باشید که قارچ ها را باید تازه مصرف کنید، آنها را برای مدت طولانی نگهداری نکنید یا خیس نکنید تا مواد مغذی آن از بین نرود.

برنج سیاه: برنج سیاه گونه ای با ارزش غذایی بسیار بالا است که به آن برنج طول عمر نیز می گویند. برنج سیاه حاوی عناصر کمیاب منیزیم و پتاسیم است که مصرف منظم آنها می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و عروقی مغز را کاهش دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close