اخبار بروجردویژه ها

کاهش ۴۵ درصدی بارش‌ها در بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره هواشناسی بروجرد گفت: میزان بارش ها در این شهرستان در سامانه بارشی اخیر ۱۶.۸ میلی‌متر ثبت شده است.

«بهروز یاراحمدی» افزود: متوسط بارش باران در بروجرد طی سال زراعی جاری به ۱۳۶.۵ میلی‌متر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۰۳.۸ و بلند مدت ۲۲۵ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان نیز با اشاره به جزئیات بارش‌ها در این استان طی امسال، گفت: بارندگی‌ها در برخی شهرها افزایش و در برخی نیز نسبت به سال گذشته و بلند مدت کاهش یافته است.

بهروز مرادپور در گفت و گو با مهر با اشاره به بارش‌های زراعی لرستان که از ابتدای مهر ماه تا پایان شهریورماه محاسبه می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه تا امروز بارش‌های نسبتاً خوبی را در سطح داشته‌ایم.

کاهش بارش‌ها در خرم‌آباد

وی میزان این بارش‌ها را در خرم آباد ۱۱۸ میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش طی امسال، نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش و نسبت به بلند مدت نیز ۲۳ درصد کاهش بارش‌ها را داشته‌ایم.

میزان بارش‌ها در بروجرد ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته و نسبت به بلند مدت نیز ۴۵ درصد کاهش یافته است

تمدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها در استان در این مدت مربوط به شهرستان دورود با ۱۷۶ میلی متر بوده است، افزود: میزان بارش‌ها در سلسله ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و نسبت به بلند مدت نیز ۴۵ درصد کاهش یافته است.

مرادپور، تصریح کرد: همچنین میزان بارش‌ها در بروجرد ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته و نسبت به بلند مدت نیز ۴۵ درصد کاهش یافته است.

افزایش بارش‌ها در کوهدشت، پلدختر و رومشکان

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در کوهدشت طی امسال نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته، اما نسبت به بلند مدت ۱۷ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: میزان بارش‌ها در الیگودرز طی امسال نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش یافته اما نسبت به بلند مدت هشت درصد افزایش یافته است.

میزان بارش‌ها در شهرستان دلفان طی امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است 

مدیرکل هواشناسی لرستان، ادامه داد: میزان بارش‌ها در شهرستان پلدختر طی امسال نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته و نسبت به بلند مدت پنج درصد کاهش یافته است.

مرادپور با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در شهرستان دلفان طی امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته و نسبت به بلند مدت نیز ۴۶ درصد کاهش یافته است، گفت: میزان بارش‌ها در شهرستان ازنا طی امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و همان ۱۲۵ میلی متر بوده و نسبت به بلند مدت نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میزان بارش‌ها در شهرستان رومشکان طی امسال نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۱۱ درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: میزان بارش‌ها در شهرستان چگنی طی امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش و نسبت به بلند مدت نیز ۳۲ درصد کاهش یافته است.

ثبت ۳۳۶ میلی متر بارندگی در «شول‌آباد»

مدیرکل هواشناسی لرستان، بیان داشت: میزان بارش‌ها در «شول آباد» طی امسال ۳۳۶ میلی متر بوده است، میزان بارش‌ها در سپیددشت ۲۲۰ میلی متر بوده است، میزان بارش‌ها در «ریمله» ۱۳۴ میلی متر، «سیلاخور» ۱۳۶ میلی متر و «ایمان آباد» ۱۳۵ میلی متر بوده است.

میزان بارش‌ها در «سیلاخور» طی امسال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است

مرادپور، ادامه داد: میزان بارش‌ها در «ایمان آباد» طی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته، اما نسبت به بلند مدت ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در «سیلاخور» طی امسال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته و نسبت به بلند مدت نیز ۱۷ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: میزان بارش‌ها در سپیددشت طی امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۹ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان، افزود: میزان بارش‌ها طی امسال در «شول آباد» ۶۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و نسبت به بلند مدت نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مرادپور، یادآور شد: منظور از بارش‌های بلند مدت، بارش‌های در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ سال است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close