اخبار بروجردویژه ها

آغاز عملیات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گلرود بروجرد

روزهای بروجرد- معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد از آغاز عملیات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گلرود خبر داد.

یاسر امیرسرداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از انتشار اطلاعیه‌های مختلف از بهمن ۱۴۰۰ و صدور ضرب‌الاجل مطابق آئین‌نامه بستر و حریم رودخانه‌ها (ماده ۱۳۹ قانون مدنی و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی) با هدف رعایت حقوق عامه، حفظ محیط‌زیست و حفاظت و ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب، بدین منظور طرح آزادسازی حریم رودخانه گلرود آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در مسیر گلرود آزادسازی حریم رودخانه، تردد شهروندان و دوستداران طبیعت با سهولت بیشتر انجام شده و امکان اجرای طرح‌های گردشگری، مبلمان ساحلی، پیاده راه‌سازی، پیست دوچرخه‌سواری و … فراهم خواهد شد.

معاون فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: در این راستا، سال گذشته نیز به‌عنوان یک مطالبه عمومی با دستور رئیس‌جمهور طرح آزادسازی ساحل خزر با موفقیت اجرا شد و موجب رضایت هموطنان و زیباسازی ساحل دریای خزر فراهم شد.

امیرسرداری اضافه کرد: عملیات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گلرود در منطقه نظام‌آباد با حضور دستگاه‌های متولی شهرستان آغاز شده است.

وی بیان کرد: بنا بر مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، با حضور نماینده دادستان و به دنبال ضرب‌الاجل اعلام شده و هشدارهای قبلی، از روز گذشته فاز اول حریم رودخانه گلرود در منطقه نظام‌آباد به اجرا درآمد و حریم رودخانه رفع تصرف شد.

معاون فرماندار بروجرد ادامه داد: طبق مصوبه شورای حفاظت از منابع آب و دستور دادستان بروجرد، فازهای بعدی آزادسازی حریم رودخانه در این منطقه ادامه خواهد داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close