اخبار بروجردویژه ها

صادرات شهرستان بروجرد در سال جاری ۳۰ میلیون دلار بوده است

روزهای بروجرد– رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: میزان صادرات کالا در سال ۱۴۰۱ از پنج واحد صنعتی شهرستان ۳۰ میلیون دلار بوده است.

محمدعلی اصل مرزی در گفت و گو با ایرنا افزود: این حجم از صادرات فقط برای واحدهای تولیدی هارپیچ، صبا ظرف، داروسازی اکسیر، ماکارونی سمیه و داروسازی زاگرس فارمد پارس بوده است.

وی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۱۸ پروانه برای واحدهای تولیدی و صنعتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بروجرد صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: بروجرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل موقعیت جغرافیایی و حجم سرمایه گذاری به عنوان نگین صنعت لرستان معرفی شده به طوری که واحدهای صنعتی این شهرستان از ۲۴ مورد قبل از پیروزی انقلاب اکنون به ۴۵۳ واحد رسیده است.

اصل مرزی اضافه کرد: قرار گرفتن بروجرد به عنوان قطب صنعت لرستان درحالی است که صنعت این شهرستان درمقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای رشد ۲۲۷ هزار و ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین حجم سرمایه گذاری ثابت در واحدهای صنعتی این شهرستان به ۲۰۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسیده که در قیاس با قبل از انقلاب رشد ۶ هزار برابری داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد یادآور شد: با رشد چشمگیر ایجاد واحدهای صنعتی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه اشتغال ۹ هزارو ۸۳۰ نفر در این واحدهای صنعتی فراهم شده که در مقایسه با قبل انقلاب رشد ۱۶ برابری داشته است.

اصل مرزی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صادرات کالاهای صنعتی در این شهرستان به خارج از کشور در حد صفر بوده که به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون هرساله میلیون ها دلار کالا شامل انواع داروهای دامی و انسانی، انواع نخ و پارچه، مواد فلزی، کاشی، لوازم بهداشتی آرایشی از این شهرستان صادر می شود.

وی بیان کرد: علاوه برافزایش تعداد واحدهای صنعتی در این شهرستان شهرک صنعتی شماره یک و ۲ بروجرد به همراه مجتمع صنعتی الغدیر از دیگر دستاوردهای انقلاب دربخش صنعت است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close