اخبار ایرانورزش

طبقه دوم ورزشگاه آزادی غیر قابل استفاده است!

روزهای بروجرد– پس از هشدار رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت خطرناک طبقه دوم ورزشگاه آزادی، حالا روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز با تایید اظهارات رئیس فدراسیون، از «غیر قابل استفاده بودن» این طبقه خبر داده است.

 

 مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه اخیر خود با اعضای فراکسیون ورزش مجلس در جریان کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ درخصوص طبقه دوم ورزشگاه آزادی هشدار جدی داد و مدعی شد که مشکل کنونی آزادی تنها مجهز شدن آن به سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) نیست!

تاج درباره این موضوع گفت: ۵۰ سال است که ورزشگاه آزادی مورد استفاده قرار گرفته است. این درحالی است که فرسودگی طبقه دوم ورزشگاه، با ایجاد خطر جانی برای تماشگران مواجه است. این مسئله باعث شد تا طی نامه‌ای که توسط معاون دادستانی کل کشور به دست فدراسیون فوتبال رسید، طبقه دوم آزادی با حکم قضایی مسدود شود. ما نگران سایر ورزشگاه‌ها نیستیم ولی آزادی به‌عنوان ورزشگاهی که تیم ملی و سرخابی‌ها در آن بازی می‌کنند، مشکل دارد.

درخصوص این‌که آیا وضعیت طبقه دوم ورزشگاه آزادی نگران‌کننده است، نظر شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی را جویا شدیم.

مالمیر گفت: با تصمیم شورای تامین مقرر شد در بازی‌های اخیر لیگ برتر فوتبال، از طبقه دوم ورزشگاه آزادی استفاده نشود و تنها ۳۰ درصد از طبقه اول ورزشگاه به تماشاگران اختصاص یابد.

وی افزود: همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد، ۱۵ زون از سکوهای استادیوم آزادی درحال بازسازی، بهسازی و سبک‌سازی است. ضمن این که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان بالاترین نهاد نظارت فنی درخصوص استفاده از سکوهای استادیوم آزادی به‌صورت رسمی اعلام نظر خواهد کرد.

مالمیر ادامه داد: درحال حاضر ۸ زون از سکوهای استادیوم در مرحله آزمایشات تکمیلی قرار دارد. ۲ زون از این ۸ زون نیز در جمع ۱۵ زونی قرار دارد که در حال بازسازی و سبک‌سازی است. در واقع ۶ زون در مرحله آزمایشات تکمیلی است و ۱۵ زون در مرحله بهسازی. در نهایت نتایج بررسی‌ زون‌ها به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارسال می‌شود و این نهاد نظارتی، نظر کارشناسی خود را اعلام خواهد کرد. حتی ممکن است اعلام شود آن ۶ زونی که در مرحله آزمایشات تکمیلی قراردارد، قابل استفاده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این سوال که آیا طبقه دوم آزادی هم در زمره زون‌های غیرقابل استفاده قرار دارد، گفت: بله. بخشی از طبقه دوم آزادی فعلا غیرقابل استفاده است. به هر حال بخش‌هایی از ورزشگاه نیازمند بهسازی و نوسازی است. ضمن این که حفظ جان مردم خط قرمز ماست. بنابراین تصمیمات در شورای تامین و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به گونه‌ای گرفته می‌شود که امنیت تماشاگران در اولویت باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close