اخبار بروجردلرستان

نبود سیستم تصفیه فاضلاب در ۶۰ درصد شهرهای لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل محیط‌ زیست لرستان گفت: از نظر جمعیتی ۶۰ درصد جمعیت شهری و از نظر تعداد شهر کمتر از ۴۰ درصد شهرهای استان سیستم تصفیه فاضلاب دارند.

علی سالاروند امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نبود سیستم تصفیه فاضلاب در این شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر و الیگودرز دارای سیستم تصفیه فاضلاب هستند، در مابقی شهرها متاسفانه این امکان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر جمعیتی ۶۰ درصد جمعیت شهری و از نظر تعداد شهر کمتر از ۴۰ درصد شهرهای استان سیستم تصفیه فاضلاب دارند.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با اشاره به تخصیص اعتبارات قابل توجه در سفر ریاست جمهوری به استان برای ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب، افزود: مقرر شده تا ۱۴۰۵ برای کلان شهرهای استان این ظرفیت ایجاد شود.

سالاروند بیان داشت: برای ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب باید اولویت‌بندی شود، برای نمونه فاضلاب برخی شهرها همچون دورود و دلفان وارد رودخانه شده و پایین دست دچار مشکل می‌شود.

‌وی بر ایجاد سیستم فاضلاب در تمامی شهرهای استان تاکید و تصریح کرد: در شهرستان دورود این موضوع مطالبه جدی مردم بوده چرا که مشکلات بسیاری برای مردم این منطقه به وجود آمده و یک تهدید زیست‌محیطی به حساب می‌آید، از این رو ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب در دین شهرستان باید در اولویت قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close