اخبار ایران

پیش‌نماز فرقه رجوی کیست؟

روزهای بروجرد– در فضای مجازی تصویری از نماز جماعت فرقه رجوی منتشر شده که با توجه به جنایت‌های این فرقه بیشتر دست‌مایه طنز کاربران قرار گرفته. اما این امام جماعت کیست؟

فرهیختگان در این باره نوشت: « امام جماعت فرقه رجوی مجید معینی است که بهزاد نبوی در خاطراتش نام او را می‌برد؛ کسی که طلبه زاهدی بود اما جذب منافقین و بعد امام جماعت این فرقه شد.

بهزاد نبوی روایت می‌کند که: «قبل از سال ۵۴ حتی در بین عده‌ای از روحانیون مبارز و مسلمان ما، تفکر التقاطی شکل می‌گرفت. به یاد دارم که جلال گنجه‌ای (طلبه) در زندان تحت تعلیم مهدی تقوایی مجاهد خلق شد و اولین بازتابش این بود که ریشش را تیغ انداخت. روحانیونی بودند که بالای منبر حتی برای چریک‌های فدایی فاتحه می‌خواندند یا در زندان که می‌آمدند مالکیت اشتراکی را تأیید می‌کردند.»

بهزاد نبوی از طلبه دیگری به نام مجید معینی یاد می‌کند که ابتدا اهل تهجد و نماز شب و در عین حال نیز در برابر شکنجه بسیار مقاوم بود اما تحت تأثیر منافقین، پس از انقلاب نیز به مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی روی آورد و بعدها در شهرک اشرف بغداد، منصب امام جماعت فرقه رجوی را عهده‌دار شد. (سازمان مجاهدین خلق، پیدایی تا فرجام، جلد ۲، ص ۲۶۲)

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close