اخبار لرستانفیلم و عکس

شیرز؛ دره‌ای حیرت انگیز با تصاویر رویایی

روزهای بروجرد– دره باستانی «شیرز» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه «سیمره» واقع شده است.

دره شیرز کوهدشت

این دره حیرت انگیز با جاذبه‌های گردشگری بکر و شگفت انگیز و سرچشمه‌ها و آبشارها و درختان وحشی پر میوه اش آماده است تا به یکی از گردشگاههای زیبای غرب کشور تبدیل شود.

دره‌ای حیرت انگیز با تصاویر رویایی/ به صحنه هنرنمایی طبیعت برویم

این جاذبه طبیعی در بخش «زردلان» و در منطقه‌ای به نام «اولادقباد» قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تند و تیز و میوه‌های وحشی فراوان است.

آب این چشمه به رودخانه «سیمره» که شاخه اصلی کرخه است می‌ریزد، زیبایی و بکر بودن منطقه «شیرز» برای هر بازدید کننده‌ای ابتدا عظمت و شوکت و ابهت این کوه‌های سر به فلک کشیده را مجسم می‌کند سپس آهنگ خوش ترنم شرشر آب خستگی را از تن بیرون می‌کند.

دره‌ای حیرت انگیز با تصاویر رویایی/ به صحنه هنرنمایی طبیعت برویم

اینجا جایی است که عظمت طبیعت را می‌توان با تمام وجود احساس کرد و به آرامشی عجیب رسید.

طول این تنگه چند کیلومتر است و رود کوچکی از میان آن عبور می‌کند، رودی با سراب‌ها و چشمه‌های زلال که در مسیر خود آبشارهای زیبایی را به وجود آورده، می‌رود تا در دهانه ورودی «شیرز» به رودخانه خروشان «سیمره» ملحق شود.

این تنگه که پر است از درخت‌های کوهی میوه از جمله انگور، انجیر و گلابی در میان دو کوه شگفت انگیز قرار گرفته است، بر سینه و کمرکش این دو کوه غارهایی زیبا جا گرفته که گویای سکونت بشر غارنشین در این منطقه است.

دره‌ای حیرت انگیز با تصاویر رویایی/ به صحنه هنرنمایی طبیعت برویم

این منطقه بکر که همواره حس شگفتی بازدیدکنندگان را برانگیخته، محل بازدید و تفریح تابستان و بهار مردم لرستان و گردشگران است و طبیعت گردان زیادی روزهای تعطیل می‌روند تا خستگی‌های روزمره شأن را کنار آبشارها و سایه وسیع چتر درختانش جا بگذارند.

زیبایی موجود در تنگه «شیرز» بیش از آن است که در این جملات بتوان آن را توصیف کرد؛ باید به این تنگه زیبا با دره‌های ناشناخته آن رفت و حیرت انگیزترین صحنه‌هایی که طبیعت توانسته است در اینجا تصویرگری کند را دید.

زیبایی‌های این تنگه باستانی و زیبا متأسفانه با وجود شهرت در سطح استان کمتر در سطح ملی و بین المللی مجال معرفی یافته است که در این راستا همت متولیان امر راهگشا خواهد بود.

 

 

منبع: مهر

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close