لرستان

یک پنجم شهدای لرستان، دانش‌آموز هستند

روزهای بروجرد– مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه یک پنجم شهدای استان، دانش‌آموز هستند، گفت: در محتواسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس بایستی توجه ویژه‌ای به شهدای دانش‌آموز شود.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان آماده افتتاح و بهره‌برداری است، بیان کرد: دفاع مقدس یک گنجینه عظیم از معارف است که باید دستاوردهای آن دوران طلایی به جوانان و نوجوانان امروز و همچنین آیندگان منتقل شود.

وی با بیان اینکه تولیدات هنری، ادبی و اسنادی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بخشی از محتوای موزه دفاع مقدس این استان هستند، افزود: در راستای تولیدات بیشتر و به روزتر نیازمند عزم همگانی دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مرتبط هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه یک پنجم شهدای لرستانی، دانش‌آموز هستند، تصریح کرد: در محتواسازی موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس بایستی توجه ویژه‌ای به شهدای دانش‌آموز شود چراکه دانش‌آموزانی که از این مرکز بازدید کنند وقتی با واقعیت‌های از زندگی شهدای دانش‌آموزان آشنا شوند، برروی تفکرات آنها تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که همه اقشار در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، در محتواسازی موزه دفاع مقدس نیز باید گالری‌هایی برای شهدای هر قشری در نظر گرفته شود.

رشیدی با اشاره به مشکل راه ارتباطی موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان، اضافه کرد: اگر راه ارتباطی موزه دفاع مقدس لرستان به میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد وصل شود، زمینه جذب گردشگر فراهم می‌شود و همه افرادی که قصد زیارت قبور شهدای گمنام خرم‌آباد در مجاورت موزه دفاع مقدس استان را داشته باشند، راحت‌تر تردد می‌کنند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close