اخبار جهان

رییس کمیته روابط‌ خارجی سنا: عدم توافق بهتر از رسیدن به یک توافق بد است /بسیار مهم است نام سپاه از فهرست تروریستی حذف نشود

روزهای بروجرد- باب منندز، سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط‌ خارجی سنای آمریکا گفت: دولت بایدن باید بداند که عدم توافق با ایران بهتر از رسیدن به یک توافق بد است و نام سپاه پاسداران نیز باید در فهرست سازمان‌های تروریستی باقی بماند.

باب منندز در گفت‌وگو با فاکس نیوز ساندی گفت که من با توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران نیز مخالف بودم چون آن توافق به اندازه کافی محکم نبود.

منندز تاکید کرد: همه ما موافقیم که نمی‌توان به ایران اجازه داد تا سلاح هسته‌ای داشته باشد زیرا ماهیت منطقه را تغییر خواهد یافت و یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه ایجاد خواهد شد و برای متحد ما، دولت اسرائیل، یک تهدید وجودی خواهد بود که نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم.

او افزود: دولت بایدن گفته بود که اگر مذاکرات تا پایان فوریه، اوایل اسفند ماه گذشته، به نتیجه نرسد، در واقع زمان از دست رفته و آنچه به دست می‌آوریم برای ما از اهمیت بسیار کمی برخوردار خواهد بود. اکنون دو ماه گذشته و پایان ماه آوریل است بنابراین اگر تا پایان فوریه آنچه برای ما اهمیت داشت حاصل نشده، مطمئنا در پایان آوریل هم حاصل نمی‌شود.

منندز گفت که بازگشت به توافق قبلی دوره باراک اوباما، رییس‌جمهور وقت آمریکا، کارساز نخواهد بود زیرا آن توافق به موضوع موشک‌های بالستیک ایران نمی‌پردازد.

رییس کمیته روابط‌ خارجی سنای آمریکا افزود: برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، دولت آمریکا باید به سه مورد توجه کند. یکی توان موشکی ایران است. دیگری سطح ضروری غنی‌سازی اورانیوم است که در آستانه رسیدن به آن قرار دارند و سومین مورد نیز دستیابی به قابلیت انفجار است که ایران هنوز فاقد آن است.

این سناتور دموکرات گفت: می‌خواهم دولت بایدن بفهمد که عدم توافق با ایران بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.

رییس کمیته روابط‌ خارجی سنای آمریکا درباره بررسی حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا، نیز گفت: «بسیار مهم است که این اتفاق نیفتد.»

 

 

منبع: انتخاب

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close