اخبار بروجردحوادث

جاده بروجرد به اشترینان و قصه ناتمام حوادث رانندگی

روزهای بروجرد– جاده بروجرد به اشترینان حدود ۱۲ سال است که چهار خطه شده ولی به دلیل وجود داشتن نواقص متعدد فنی و پیچ‌های خطرناک حوادث رانندگی بسیاری در آن اتفاق می‌افتد.

ایرنا: هفته گذشته برخورد شدید ۲ خودروی سواری باعث کشته و مجروح شدن پنج نفر شد و چند خانواده از مردم اشترینان و روستاهای اطراف داغدار شدند.

جاده بروجرد به اشترینان به طول ۱۲ کیلومتر چهار خطه می باشد ولی متاسفانه این چهار خطه در بسیاری نقاط فاقد نیوجرسی و روشنایی است به طوری که رانندگی در شب در این جاده به علت تاریکی مطلق بسیار خطر آفرین است.

نبود جدا کننده نیوجرسی در برخی نقاط حادثه خیز جاده اشترینان باعث انحراف خودروها به حاشیه جاده شده و به خصوص در شب باعث وقوع حوادث رانندگی دلخراش می‌شود.

جاده بروجرد به اشترینان یک مسیر ترانزیتی است که جنوب کشور را به غرب و شمال کشور وصل می‌کند و در شبانه روز هزاران خودرو سبک و سنگین در این جاده تردد دارد.

یکی از اهالی اشترینان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: دل خوش به چهار خطه اشترینان بودیم که متاسفانه به علت نبود روشنایی و وجود نقاط حادثه خیز برای مردم منطقه و شهرستان مشکل ساز شده است.

علی گودرزی افزود: بیشتر مردم اشترینان به طور تقریبی روزانه در این مسیر تردد می‌کنند و شاهد حوادث تلخ و ناگواره این جاده بوده‌اند.

یکی دیگر از اهالی روستای گلچهران بخش اشترینان گفت: روستای گلچهران در مسیر جاده بروجرد به اشترینان است که یک نقطه حادثه خیز محسوب می‌شود که با تعدادی نیوجرسی می‌توان از حوادث احتمالی آن جلوگیری کرد.

امیر معظمی افزود: از مسوولان تقاضا داریم تا به فکر جان مردم منطقه باشند و با ایمن سازی جاده از حوادث رانندگی تا حدودی جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: نصب روشنایی و جدا کننده نیوجرسی در مقابل جان انسان ها بسیار کم ارزش است و باید سریع در این راستا اقدام شود.

امام جمعه اشترینان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هفته گذشته شاهد کشته و زخمی شدن پنج نفر از همشهریان در جاده اشترینان به بروجرد بودیم.

حجت الاسلام میثم بیرانوند افزود: جاده چهار خطه اشترینان به بروجرد یکی از محورهای اصلی و ترانزیتی کشور است که به دلیل نداشتن استانداردهای یک جاده چهار خطه به جاده مرگ تبدیل شده که با گذشت حدود ۱۲ سال از آغاز عملیات اجرایی هنوز تکمیل نشده است.

وی اظهار داشت: نداشتن جدا کننده نیوجرسی، داشتن نقاط کور، عدم روشنایی در شب و خرابی آسفالت در طول مسیر از جمله مشکلات این مسیر چهار خطه است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد گفت: برای ایمن سازی جاده بروجرد به اشترینان درخواست جدا کننده نیوجرسی به اداره کل راهداری ارسال شده است.

محمد ایرانشاهی افزود: عملیات روکش آسفالت با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

هفته گذشته ۲ خودروی سواری در ساعت ۵:۳۵ دقیقه صبح با هم برخورد کردند که متاسفانه این حادثه پنج کشته و مجروح داشت، کشته شدگان ۲ نفر از کارگران نساجی بروجرد و یک نفر نیز راننده خودرو دیگر بود، ۲ نفر از مجروحان نیز از کارگران نساجی بروجرد بودند که در حال عزیمت به محل کار بودند

لازم به ذکر است که مردم اشترینان در حاشیه برگزاری نماز جمعه اول اردیبهشت ماه با امضاء نامه‌ای از مسوولان خواستند که هرچه سریع‌تر مشکلات چهار خطه اشترینان به بروجرد برطرف شود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “جاده بروجرد به اشترینان و قصه ناتمام حوادث رانندگی”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close