اخبار بروجردلرستان

گره گشایی از علل عقب ماندگی و رفع مشکلات رمز موفقیت نمایندگان لرستان

کلثوم دلیران- شروع فعالیت مجلس دوازدهم هفته آینده به طور رسمی کلید می خورد و نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه به طور جدی تری پیگیر مسائل خواهند بود.

به مناسبت آغاز بکار دوازدهمین دوره مجلس شورای مقام معظم رهبری ۱۲ توصیه به نمایندگان مجلس داشتند که در میان این توصیه ها به سوگندی که نمایندگان یاد می کنند اشاره کرده و اذعان داشتند نمایندگان مجلس باید به عنوان معیار قضاوت درباره عملکرد خویش به سوگند نمایندگی پایبند بوده و بند بندِ سوگند نمایندگی را همیشه در پیش چشم داشته باشند.

از دیگر وظایف نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طبق توصیه های رهبر انقلاب،پرهیز از تصویب طرح های آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه عمرانی است.

در ادوار گذشته نمایندگانی بودند که پروژه هایی به تصویب رسانده اند اما نتوانسته اند آنان را در سطح کشور که هیچ، بلکه در سطح حوزه انتخابیه خود هم اجرا کنند و در طول سالیان متمادی برخی پروژه ها مانند فرودگاه، راه آهن، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، سدها و دیگر پروژه های عمرانی در شهرستان بروجرد ابتر و مسکوت ماندند.

وظیفه نمایندگان مجلس در استان لرستان به ویژه شهرستان بروجرد گره شناسی و گره گشایی از طرح ها، مصوبات و پروژه هایی است که فقط نامشان بر روی کاغذ خشکید و این طرح ها تا به امروز به اجرا در نیامده است.

طبق توصیه مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس، مبنی بر پی گیری مسائل حوزه اتخابیه در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور، می طلبد نمایندگان مجلس نیز نسبت به اجرایی شدن برخی پروژه ها آن هم با ریشه یابی علل مشکلاتی مانند عدم تخصیص یا جذب اعتبارات کافی در زمان مناسب چه از طریق نمایندگان ادوار گذشته یا وزارتخانه متبو،ع تمرکز لازم را اعمال کرده و پیگیری پروژه های مسکوت را در مرحله اول دنبال کنند.

نمایندگان مجلس در گام نخست باید به مساله شناسی تمامی طرح ها و جاهائی که کار متوقف شده است اهتمام داشته باشند و از بنیان گذاری و تکرار طرح هایی که خارج از طاقت بودجه عمرانی است، بپرهیزند.

البته این بدین معنا نیست که نمایندگان مجلس پروژه ای را حذف کنند بلکه می بایست با رمزگشایی از علل عقب ماندگی و رفع مشکلات پروژه های نیمه تمام رها شده را واکاوی کرده و با جذب اعتبارات لازم، سهم قابل توجهی از رونق و آبادانی شهر را به خود اختصاص داده باعث دلگرمی شهروندان شوند.

بروجرد قبرستان پروژه های نیمه تمامی است که در طول سال های گذشته رها شده اند و مردم امیدی به تکمیل و اجرایی شدن آنها ندارند.

از نمایندگان قبلی در مجلس که در زمان فعالیتشان پروژه هایی مصوب شده که نیمه تمام رها شده یا اصلا در حد مصوبه باقی مانده است سوال شود که علت عقب ماندن پروژه ها چه بوده است؟ به طور مثال در بحث اجرایی شدن سدها آیا وزارت نیرو پروژه ها را در اولویت کاری قرار نداده یا بودجه لازم در زمان تصویب پروژه وجود نداشته است؟ علت عقب افتادن پروژه چیست؟ آن را ریشه یابی کنند تا زودتر به راه کارهای حل مشکلات و علل عقب ماندگی پروژه ها در حوزه انتخابیه برسند.

لذا توصیه می شود نمایندگان مجلس برای بهبود عملکرد خود در سال های خدمت پیش رو، ابتدا به تکمیل پروژه های قابل اجرا در لرستان و شهرستان بروجرد بپردازند بعد پروژه های عمرانی جدید را کلید بزنند. اگر غیر از این باشد می شود مصداق این ضرب المثل که می گویند:”سنگ بزرگ مایه ی نزدن است”.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close