لرستان

یکهزار و ۶۳۷ شعبه اخذ رای در لرستان پیش بینی شد

روزهای بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: یکهزار و ۶۳۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده است.

احسان یاوری در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: از زمان ابلاغ وزارت کشور برای شروع فرآیند انتخابات و تشکیل هیات های اجرایی، ستاد انتخابات لرستان شکل گرفته و احکام اعضای ستاد نیز صادر شده است.

او با اشاره به اجرای این فرآیند در شهرستان ها ادامه داد: هماهنگی لازم با دستگاه های امنیتی و انتظامی برای تامین امنیت و سلامت انتخابات انجام شده است.

یاوری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد هیات های اجرایی اعضای هیات های انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند و مورد تایید قرار گرفته اند افزود: دستگاه های احراز هویت نیز پس از به روز رسانی در تهران، در سطح حوزه های انتخابیه توزیع شده و در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات عنوان کرد: ستادهای تبلیغاتی در استان ها و شهرستان ها زمانی به رسمیت شناخته می شوند که نماینده های خود را معرفی کنند اما تاکنون این معرفی در لرستان به صورت رسمی انجام نشده است.

یاوری گفت: به محض انجام، محل ستادهای انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان ها با هماهنگی فرمانداران مشخص خواهد شد تا شور انتخاباتی ایجاد شود.

او با بیان اینکه آموزش برخط فرمانداران و بخشداران مجددا در حال انجام است بیان کرد: طبق تصمیم هیات نظارت، برای انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه ۲ مدرک شناسنامه و کارت ملی معتبر بوده اما برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، گذرنامه نیز معتبر است.

یاوری افزود: شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه در لرستان فراهم است و امیدواریم با تقید به قانون و رعایت چارچوب ها، انتخاباتی سالم، پرشور و رقابتی در استان برگزار شود.

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close