لرستان

عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند

روزهای بروجرد– مدیرکل امور عشایری لرستان از تولید سالانه ۱۷تن روغن حیوانی توسط عشایر این استان خبر داد.

هوشنگ نورمحمدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وجود یک میلیون و ۵۰۰ واحد دامی در لرستان، گفت: عشایر ۲۵درصد پروتئین این استان را تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه ۱۴هزار خانوار عشایر با جمعیت ۸۳هزار نفر در لرستان زیست می‌کنند، اضافه کرد: عشایر این استان دارای ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه هستند.

مدیرکل امور عشایری لرستان اعلام کرد: عشایر این استان هر سال ۱۰۰۰تن پشم، ۱۵۰ تن عسل و ۱۷ تن روغن حیوانی را تولید و روانۀ بازار مصرف می‌کنند.

نورمحمدی با بیان تولید سالانه ۱۲هزار تن گوشت و ۲۹هزار تن فراورده‌های لبنی توسط عشایر لرستان، بیان کرد: عشایر این استان در حوزه‌های فرش، گلیم‌بافی، جاجیم، سیاه‌چادر، گبه، حصیر و نمد فعال هستند.

او با اشاره به کوچ عشایر لرستان، یادآور شد: عشایر در فصل سرما در جنوب این استان، شمال خوزستان و شرق ایلام زمستان‌گذرانی می‌کنند و در ییلاق نیز در مناطق شمالی لرستان اتراق می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان متذکّر شد: ایل‌های بالاگریوه، چگنی، دلفان، بیرانوند، پاپی، حسنوند، سادات، بختیاری و دریکوند مهم‌ترین طوایف عشایری در این استان هستند.

نورمحمدی با اعلام فعالیت عشایر لرستان در بخش گردشگری گفت: عشایر با ایجاد نوروزگاه‌های عشایری و بوم‌گردی نوع زندگی، معیشت، فرهنگ و هنر عشایر این استان را به نمایش می‌گذارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close