اخبار بروجرد

رونمایی از کتاب غزلیات و رباعیات صامت بروجردی

روزهای بروجرد- مجموعه اشعار “جام تجلی” مجموعه غزلیات و رباعیات صامت بروجردی که به همت غلام عباس خردمند گرد آوری و توسط انتشارات اندیشمندان کسری چاپ شده در مرکز اسناد و مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی گردید.

خردمند، هدف خود را از جمع آوری این مجموعه آنچنان که در مقدمه کتاب به آن اشاره نموده است، توجه بیشتر به غزلیات و رباعیات صامت دانسته، زیرا با توجه به قدرت عاطفه و تخیل صامت در مرثیه سرایی بیشتر به عنوان یک شاعر مرثیه سرا معروف است و کمتر به غزلیات و رباعیات ایشان پرداخته می شود.

وی افزود: در کتاب حاضر تمام غزلیات و رباعیات این شاعر نامی را که همانند دیگر آثار وی سرشار از جلوه های جمال ازلی و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است، با توجه به نسخه های قدیمی و جدید، جهت استفاده راحت تر ادب دوستان گرد آوری نموده است.

محمد باقر بروجردی متخلص به صامت از شعرا و سخنوران قرن چهاردهم، در سال ۱۲۶۵ هجری قمری در بروجرد زاده شد.  او شاعری فرزانه وعارفی از قبیله اخلاص بود که ایمان وارادت خود را به اهل بیت به وضوح در سروده هایش نشان داده است. سرانجام این شاعر خوش ذوق در ۱۶ محرم سال ۱۳۳۱ به دیار باقی شتافت و دیوانی مشتمل بر انواع قالب های شعری با موضوعات مختلف برای آیندگان به یادگار گذاشت. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close