اخبار بروجرد

کمبود نیروی انسانی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش بروجرد است

روزهای بروجرد– مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی استاندارد از مشکلات اصلی آموزش و پرورش شهرستان بروجرد است.

ایرنا: نریمان سبحانی‌نیا در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز معلم در آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد، افزود: در راستای تامین نیروی انسانی اقداماتی انجام شده در سال قبل ۲۵۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان در همه پایه‌ها جذب شدند و با آزمونی که اسفند ماه پارسال و هفته گذشته برگزار شد و همچنین آزمون اردیبهشت ماه بیش از ۲۰۰ نفر دیگر نیز جذب می‌شوند.

او بیان کرد: کمبود نیرو به دلیل این بود که در سنوات قبل نیروی مورد نیاز را جذب نشده و در صورتی که این روند ادامه یابد، در یک سال آینده موضوع کمبود نیروی انسانی برطرف می‌شود و مشکلی وجود نخواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اظهار کرد: در راستای جذب سرایدار و نیروی خدماتی نیز ۶۰ نفر نیروی جذب می‌شوند.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: تولید و نشر فکر از ویژگی شهید مطهری بود و همچنین هدایت مخاطبان را انجام می‌داد، طبق نیازهای افکار جامعه، آثار و نوشته‌های خود را تولید می‌کرد و افتخار معلمان است که شهید مطهری لقب معلم دارد و انتظار می‌رود عموم جامعه، تکریم علم را مد نظر داشته باشند.

او تصریح کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست چرا که پیکره یک جامعه، آموزش و پرورش است و باید در این نهاد آموزشی سرمایه‌گذاری کرد چون رسالت آن تربیت نیرو است و محور اصلی آن معلمان هستند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تاکید کرد: بنابراین همه امکانات باید بسیج شوند تا دانش‌آموزان با ویژگی‌هایی مانند دارا بودن ایمان، سلامت جسمی و روحی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت شود.

سبحانی‌نیا با اشاره به فضاهای آموزشی یادآور شد: برای رفع مشکل فضای آموزشی از ظرفیت خیرین استفاده شده که در همین راستا در روستای طبری‌جان پروژه ۹ کلاسه را شروع کردیم و علاوه بر این نیز قرارگاه جهادی معلم تشکیل شده که در راستای این قرارگاه، کلاس‌های تقویتی و کارهای عمرانی انجام شده و ۶۰ میلیارد ریال هم برای سیستم گرمایشی هزینه شده است.

او با اشاره به پروژه‌های ورزشی در شهرستان تاکید کرد: تاکنون هفت زمین چمن مصنوعی در نظر گرفته شد که چهار تا از آنها افتتاح و سه تا هم به‌زودی به بهره برداری می رسد، همچنین آسفالت مدارس و بهسازی سالن‌های ورزشی و در راستای طرح شهید عجمیان نیز اقداماتی صورت گرفته که این فضاهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

سبحانی‌نیا گفت: شاخصه‌هایی برای ارزیابی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که ارتقای معدل کتبی، کنکور و المپیادهای علمی مهم‌ترین شاخصه‌های ارزیابی است که دانش‌آموزان بروجردی رتبه اول را در المپیادهای علمی کسب کردند و ۱۳۰ نفر در این المپیاد حضور داشتند و در بحث کنکور نیز ۳۰ درصد رشد و ارتقاء را شاهد بودیم.

او افزود: سال قبل ۲ هنرستان در بروجرد ایجاد شد و رشته تربیت‌بدنی را سال قبل فعال کردیم و امسال نیز هنرستان تربیت‌بدنی ایجاد شد که در مجموع ۳۰ میلیارد ریال از ابتدای مهر سال گذشته برای هنرستان‌ها اعتبار جذب کردیم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: مدیران مدارس دولتی غیر از هزینه ۷۰۰ هزار ریال هزینه بیمه، حق دریافت هزینه مازاد را ندارد.

سبحانی‌نیا از بازگشت به تحصیل ۲۰۰ دانش‌آموز خبر داد و اظهار کرد: در طرح شهید محمودوند ۴۲۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و از این تعداد ۲۰۰ نفر تعیین تکلیف شدند.

او خاطرنشان کرد: در خرداد امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحان نهایی شرکت می‌کنند که از هم‌اکنون اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

بیش از ۶۵ هزار دانش آموز در ۴۲۰ واحد آموزشی در شهرستان بروجرد مشغول به تحصیل هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close