اخبار بروجردلرستان

رییس کمیسیون عمران مجلس: جاده الشتر بروجرد اتصال به غرب کشور را کوتاه می‌کند

روزهای بروجرد- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های عمرانی باید اولویت‌بندی شده و در انجام آنها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

محمدرضا رضائی کوچی در بازدید از شهرستان سلسله گفت: محوری که غرب کشور را به اصفهان، اراک و پایتخت متصل کند، جاده الشتر به بروجرد است که ۷۰ کیلومتر از مسیر را کوتاه تر خواهد کرد. در این محور دو کیلومتر تونل بایستی حفاری شود که پیمانکار با سرعت مطلوبی کار را شروع کرده است. با بهره‌برداری از این محور مسیر کوتاه خواهد شد و شاهد کاهش تصادفات نیز خواهیم بود ضمن اینکه افزایش تردد در این مسیر در بحث اقتصادی نیز موثر واقع می‌شود.

« رضایی کوچی» همچنین در شورای اداری استان لرستان، بیان داشت: ایجاد راه آهن در لرستان از اولویت های سفر در لرستان است.

وی افزود: شهرهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز به این مسیر ریلی متصل خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ معدن تولید سنگ های زینتی را در استان داریم، افزود: ایجاد شبکه راه ریلی در استان می تواند انگیزه ای برای صادرکنندگان باشد و بستر تقویت تولید و اشتغال در این استان باشد.

رضایی کوچی با اشاره به مصوبات سفر در شهرستان های استان در حوزه عمران، بیان کرد: در شهرستان الیگودرز و بزرگراه الیگودرز و داران در بودجه سال آینده در اولویت قرار می گیرد.

وی افزود: در شهرستان ازنا تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان که حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  بزرگراه ازنا _ شازند در اولویت های است که از طریق مجلس پی گیری می شود.

رضایی کوچی، افزود: در شهرستان دورود ساخت کنار گذر به طول ۱۲ کیلو متر و بیمارستان ۲۵۰ تختی دورود در اولویت های بودجه سال آینده مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

لرستان از نظر تخت بیمارستانی وضعیت خوبی ندارد

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان از نظر تخت بیمارستان و تعداد بیمارستان شرایط خوبی ندارد و مردم این استان برای درمان به استان های مجاور مراجعه می کنند.

لرستان در آستانه بحران آبی

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲ برابر میانگین کشور بارندگی در لرستان داریم، گفت: در هیچ شهر استان لرستان آب پایدار موجود نیست و همگی شهرها از چاه استفاده کنند که کم توجهی به ساخت سد در آینده با بحران مواجه می شود.

وی افزود: در صورت کم توجهی در تکمیل سدهای آب، استان پر آب کشور در آینده با بحران آب مواجه خواهد شد.

رضایی کوچکی، افزود:انشاء با تکمیل سد ها از جمله سد آبسرده برای شهرستان بروجرد، منابع آبی پایدار تحقق یابد.

تکمیل محور ازنا-شازند مطالبه جدی مردم است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از محور ازنا-شازند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور ازنا- شازند یکی از محورهای مهم کشور محسوب می‌شود که تکمیل آن امری ضروری است، گفت: این محور به عنوان کریدور شمال به جنوب  بوده که عمده بار جنوب کشور از شهرستان ازنا به سمت مرکز از این مسیر عبور می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه چندین سال از آغاز عملیات اجرایی این محور می‌گذرد اما هنوز تکمیل نشده است، گفت: تکمیل محور ازنا-شازند از مطالبات جدی مردم است و با وجود سفر رئیس مجلس و معاونین وزیر راه و شهرسازی به لرستان ضرورت دارد منابع مورد نیاز آن تامین تا این پروژه به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین خاطرنشان کرد: با تغییر پیمانکار این پروژه و جایگزین کردن پیمانکاری دیگر با توان کاری و مالی بیشتر تلاش شود که این پروژه در کمترین زمان به سرانجام برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close