اخبار بروجرد

ایجاد پارک ورشو در بروجرد

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: شهر بروجرد به عنوان پایتخت ورشو و قلم زنی روی این فلز در کشور معرفی شده و باید از این صنعت مهم بیش از گذشته حمایت شود.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت و گو با ایرنا افزود: باید از ظرفیت‌های هنری و تاریخی صنایع دستی بیش از گذشته با هدف توسعه صنایع دستی و جذب ارزش افزوده بیشتر استفاده کرد.

او اظهار کرد: به زودی پارک ورشو که برگرفته از معرفی آثار تاریخی در قالب ورشو خواهد بود در راستای توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست در این شهر ایجاد خواهد شد.

شهردار بروجرد بیان کرد: متاسفانه افرادی که در صنعت ورشو فعالیت داشتند تعداد آنها کاهش یافته و با توجه به اینکه بروجرد پایتخت ورشو در کشور است باید تلاش شود تا ضمن جذب جوانان به این صنعت مهم و تاریخی در راستای احیای هرچه بیشتر آن اهتمام جدی داشت.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: صنعت ورشو موجب رونق اقتصادی در بروجرد خواهد شد که می‌توان ضمن ایجاد اشتغال و احیای این صنعت بر رونق گردشگری و اقتصاد مردم بومی این شهرستان کمک کرد.

او تاکید کرد: برای کمک به احیای این صنعت در بروجرد اقداماتی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده و مساعدت‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

شهردار بروجرد ادامه داد: در آینده نزدیک با احداث ساختمان ورشو مختص ورشوسازان اقدامات مهمی در راستای صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در بروجرد انجام خواهد شد.

عیدی بیرانوند با اشاره به اینکه ورشوسازی در این شهرستان قدمتی بیش از یک قرن دارد، گفت: حدود ۶۰ سال پیش در بروجرد ۲۰۰ کارگاه ورشوسازی فعال بود که در هر کدام از این کارگاه ها ۱۰ تا ۲۰ نفر فعالیت داشتند در حالی که اکنون سه کارگاه ورشوسازی در بروجرد فعال است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close