اخبار بروجرد

تذکر عباس گودرزی در مجلس و مخالفت با تعطیلی شنبه

روزهای بروجرد- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: در مصوبه کمیسیون اجتماعی ذکر شده بود که روز تعطیلی در لایحه دولت پنج‌شنبه‌ها باشد اما بعد از جلسه کمیسیون و در حاشیه صحن با جمع امضاء از نمایندگان روز تعطیلی را به شنبه انتقال داده‌اند که این خلاف آیین‌نامه است.

عباس گودرزی در تذکری در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و  در جریان بررسی طرح اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: اگر مصوبات مجلس شورای اسلامی مسیر قانونی خود را طی کند آثار مثبتی را بر جای خواهد گذاشت. اکنون گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار مجلس است. در کمیسیون اجتماعی با اکثریت آرا و حضور رسمی اعضای کمیسیون مصوب شد تا روز پنج‌شنبه و جمعه به عنوان تعطیلی لحاظ شود اما قبل از در دستور کار قرار گرفتن لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی مصوبه کمیسیون تغییر کرده است و این تعطیلی از روز پنج‌شنبه به شنبه منتقل شده است.

او در ادامه اظهار کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۴۳ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تا زمانی که یک لایحه در دستور کار درج نشده باشد با تصویب دو سوم اعضای کمیسیون و ورود هیات رئیسه قابل تغییر است. در کمیسیون اجتماعی جلسه رسمی برای تغییر روز تعطیلی از روز پنج‌شنبه به شنبه تشکیل نشده است. صرفا در حاشیه صحن امضا جمع شده است که این وضعیت وجهه قانونی ندارد نباید اجازه داد تا این موضوع در مجلس شورای اسلامی باب شود.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، بیان کرد: براساس آنچه که در آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی درج شده است قبل از آنکه گزارشی در دستور هفته درج نشده باشد با تصویب دوسوم اعضای کمیسیون و تایید هیات رئیسه گزارش قابل تغییر است، اما زمانی که در دستور هفتگی درج می‌شود دیگر گزارش قابل تغییر و اصلاح نیست و ما اجازه نداریم تغییری در آن اعمال کنیم این لایحه نیز فرآیند قانونی خود را طی کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close