اخبار بروجرد

چهار شکارچی پرنده در بروجرد به جزای نقدی و حبس محکوم شدند

روزهای بروجرد- رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: چهار شکارچی پرنده در این شهرستان به جزای نقدی، ضبط آلات و ادوات شکار، البسه مخصوص و حبس تعزیری محکوم شدند.

زهرا علیرضایی در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار شکارچی پرندگان در این شهرستان به ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط آلات و ادوات شکار و البسه مخصوص شکار به نفع حفاظت محیط زیست و هر کدام از محکومان به ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی اظهار داشت: همچنین یک نفر نیز به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به موجب ماده ۶۸۸ به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بیان کرد: هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده ­کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم­ کننده در رودخانه­ ها،ریختن زباله در خیابان­ها و کشتار غیرمجاز دام، استفاده غیر مجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه ­های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

علیرضایی اضافه کرد: منظور از آلودگی محیط زیست عبارت است از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیک آن را که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار و ابنیه مضر باشد، تغییر دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close