اخبار ایرانلرستان

وزیر آموزش و پرورش: اکنون در قله‌های پیشرفت ایستاده‌ایم

روزهای بروجرد- وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون بر خلاف محدودیت‌ها و با وجود تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان در قله های پیشرفت ایستاده ایم اما متاسفانه این موفقیت‌ها آنگونه که باید بیان نمی‌شود.

“یوسف نوری” در دیدار با فرهنگیان استان لرستان اظهار داشت: در جامعه آموزش و پرورش در حال حاضر ۵۴ درصد جامعه فرهنگیان را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری قرار گرفتن در قله ها ، حاصل تلاش معلمان است و معلم در خط مقدم است بیان کرد: اجازه دهید دانش آموزان درس دهند و از آنها بخواهید جستجو و تحقیق کنند.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرهنگیان گفت: در مواقع نیاز از دکترین و توانمندی معلمی خود استفاده کنید و به دانش آموزان یاد دهید چرا که دانش اموزان امروزی متفاوت با نسل های قبلی هستند.

نوری با بیان اینکه دانشگاه ها و کتب درسی کنونی برای زمان قبل است و اما ما باید ۵۰ سال بعد را تربیت کنیم افزود: تواناسازی مطابق با زیست بوم آینده دانش اموزان باشد.

وی ادامه داد: تفاوت دانش آموزان را ببینید چرا که دانش آموزان و تحقیقات و مطالعات آنها پایه بودجه هستند و مردمی سازی آموزش و پرورش استفاده درست از دانش اموزان و خانواده ها است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم همگرایی در الگوهای تربیتی ادامه داد: استخدام و ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و نیروهایی که از قبل جذب شدند باید در راستای توانمندی آنها تحت آموزش قرار گیرند.

نوری با تاکید بر اینکه گزینش ها در آموزش و پرورش باید جدی شود ، افزود: گزینش باید در دانشگاه فرهنگیان مستقر شود و همچنین استاد در دانشگاه فرهنگیان جذب شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۱۱۱ به یک دانشجو معلم است.

به گفته وی تاکنون یک هزار و ۳۰۰ استاد معلم جذب شده که از این تعداد یک هزار نفر از بین دکتر معلمان آموز ش و پرورش جذب شده است.

وی اظهار داشت: احیای دانشگاه فرهنگیان به معنای ایجاد دانشگاه جامع تربیت معلم است و دانشجویان فارغ التحصیل علاوه بر قبولی در دروس باید امتحان جامع شرکت کنند و ۶ مهارت داشته باشند.

وی افزود: امسال در راستای تامین فضای دانشگاه فرهنگیان بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع اضافه شده است.

نوری با اشاره به آغاز اجرای طرح رتبه بندی معلمان عنوان کرد: سال ها طرح رتبه بندی معلمان قفل شده بود اکنون در حال انجام است اما عجول نباشید نظام آموزش و پرورش را باید متحول کنیم کار منطقی و تحولی نیازمند فرصت است اما تعلل در آن جایز نیست.

وی اظهار داشت: تجهیزات را به قرارگاه سپردیم و هیچ سالی اینقدر سرانه تجهیزاتی داده نشده است و ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است و تلاش می شود که برای هنرستان ها تزریق اعتبار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دولت تلاش می کند که آموزش و پرورش را کمک کند جذب و تربیت نیروی انسانی، احیا امور تربیتی، تدوین محتوا اولویت آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: همچنین از اعتبارات استانی ۱۵ میلیاردتومان برای ساخت بیش از ۴۷۰ کلاس درس در استان لرستان تخصیص داده شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close