اخبار بروجرد

هفت روستای بروجرد با تانکر آبرسانی می‌شود

روزهای بروجرد- مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: هفت روستای این شهرستان در سال جاری به دلیل کاهش منابع ابی زیر زمینی با تانکر آبرسانی می‌شود.

حبیب الله حدادی در گفت و گو با ایرنا افزود: روستاهای تپه مولا، کمره علیا و ملک آباد بخش مرکزی بروجرد از جمله این روستاها است.

وی اظهار داشت: مشکل کمبود آب این روستاها روزانه توسط تانکرهای ۱۲هزار لیتری در ۲ مرحله در شبانه روز انجام می‌شود.
مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد بیان کرد: از مجموع ۲۰۵ روستای این شهرستان ۱۴۵ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب است.

حدادی افزود: از ابن تعداد روستا در۲ بخش مرکزی و اشترینان ۶۰ روستا تحت پوشش شرکت نبوده و آب شرب مورد نیاز آنها از طریق شبکه های محلی تامین می شود.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته کارها و اقدامات گسترده ای در جهت توسعه زیرساخت های شبکه آب روستایی انجام شده که کافی نبوده و باید بیش از گذشته در این راستا گام برداشته شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد اضافه کرد: شبکه اصلی فاضلاب شهری شهرستان ۷۲۰ کلیومتر است و تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۸۰ درصد لوله‎ کشی و لوله ‎گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳ هزار انشعاب فاضلاب در بروجرد واگذار شده است، ادامه داد: مجموع مشترکان آب خانگی شهرستان بروجرد را ۱۵۵ هزار مشترک شهری و روستایی است و تاکنون از این تعداد ۳۴ هزار مشترک به شبکه فاضلاب متصل شده اند.

وی اظهار داشت: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و افزایش برداشت از آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی موجب افت فشار اب در این روستاها شده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close