لرستان

شرایط ثبت جهانی روستای «بیشه» فراهم نشد!

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: باتوجه‌به محدودیت زمان، شرایط ثبت جهانی روستای «بیشه» فراهم نشد.

به گزارش مهر، عطا حسن‌پور در ستاد اجرایی خدمات سفر، اظهار داشت: در راستای ثبت جهانی روستای «بیشه» شهرستان خرم‌آباد، کمیته‌ای به این منظور تشکیل خواهیم داد.

او افزود: برای ثبت جهانی این روستا کمتر از یک‌ماهه فرصت داشتیم که در این مدت، برخی اقدامات و پیش‌زمینه‌ها را ایجاد کردیم که باتوجه‌به محدودیت زمان، شرایط ثبت جهانی آن فراهم نشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، بیان کرد: در همین راستا، امسال نیز باید از این فرصت استفاده کنیم و باتوجه‌به منابع طبیعی و فرهنگی و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که این روستا دارد و باتوجه‌به شرایط پایداری اقتصادی، اجتماعی، پایداری محیطی، پایداری انرژی پاک، پتانسیل‌های ویژه گردشگری و ایجاد زنجیره ارزش برای ثبت جهانی این روستا، اقدام مناسبی انجام شود.

حسن‌پور تصریح کرد: با توجه‌ به پایداری‌های امنیتی، آموزشی که در این منطقه وجود دارد لازم است با همکاری فرمانداری و دیگر ادارات شهرستان، اقدامات لازم برای بهبود زیرساخت‌های منطقه قبل از ارسال پرونده روستای بیشه انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close