اخبار بروجرد

۱۰ هزار نهال در بروجرد کاشته شد

روزهای بروجرد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: حواله ۵۷ هزار اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده که تا کنون حدود ۱۰ هزار نهال از آنها کاشته شده است.

یحیی کریمی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تعهد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد مبنی بر تولید یک میلیون نهال در سال ۱۴۰۲ محقق شده که از این میزان تعهد ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهید بهشتی و ۵۰۰ هزار اصله نیز از طریق بستن تفاهم نامه مشارکتی توسط بخش خصوصی و مشارکت مردمی تولید شد.

h, افزود: تعدادی از این نهال ها در پویش های مردمی، طرح شهید عنایت اله مرادی در مدارس، توسعه فضای سبز توسط شهرداری و بسیج کاشته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی مثل دانشگاه تربیت معلم زینب کبری(س) تعداد پنج هزار نهال از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل گرفته که در هفته منابع طبیعی کاشته می شود.

کریمی یادآور شد: براساس تفاهم نامه های مشارکتی مبنی بر جنگل کاری با بذر در اسفند ماه حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان بروجرد توسط طبیعت دوستان و برخی از بخش های دولتی و خصوصی با بذرهای تحویلی از این اداره جنگل کاری شود.

h, اضافه کرد: هم اکنون درخواست های تامین نهال متقاضیان توسط اداره دریافت شده است و حواله تحویل نهال از نهالستان برای آنها صادر می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: تقویت پوشش گیاهی یکی از اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی است که علاوه بر گسترش فضای سبز در نگه داشتن بافت خاک و جلوگیری از زمین به هنگام وقوع سیلاب ها نقش موثری دارد.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که بیشتر آن مرتع می باشد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close