اخبار بروجردویژه ها

خشکسالی ۸۵۰ میلیارد تومان به زمین‌های کشاورزی بروجرد خسارت زد

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: خشکسالی ۸۵۰ میلیارد تومان به زمین‌های کشاورزی، باغی و بخش دامپروری این شهرستان خسارت زد.

جواد گودرزی در گفت وگو با ایرنا افزود: خسارت خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در کل استان سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم بروجرد ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: خسارت ناشی از خشکسالی در همه سطوح مانند دام وابسته به کشاورزی، باغات و زمین‌های کشاورزی است.

گودرزی بیان کرد: برغم ممنوعیت کشت محصولات آب‌ بر مانند برنج، هندوانه اما کاهش نزولات آسمانی در ۲ سال اخیر منجر به خسارات فراوان به انواع محصولات کشاورزی و باغی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: خشکسالی تولید انواع محصولات کشاورزی را با کاهش چشمگیری در همه بخش ها مواجه خواهد نمود.

گودرزی افزود: سالانه ۱۰هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

وی اظهار داشت: از مجموع  ۶۹ هزارهکتار زمین زراعی و باغی ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای سه بخش مرکزی، شیروان  و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.

گودرزی اضافه کرد: حدود ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان را باغات تشکیل داده که با  تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگور ،آلبالو،گیلاس، نقش مهمی در تامین بازار شهزستان دارد.

وی ادامه داد: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی فعال است که زمینه اشتغال ۴۰۰ جوینده کار را فراهم و سالانه ۲هزار تن انواع ماهی سردآبی را روانه بازار مصرف می کند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close