اخبار بروجرد

۶ درصد مساحت بروجرد را سکونتگاه‌ غیر رسمی تشکیل می‌دهد

روزهای بروجرد- رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان گفت:شش درصد مساحت شهر بروجرد را سکونتگاه‌ غیررسمی تشکیل می‌دهد.

برزو بردی نشین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۱۲ هکتار بافت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در قالب ۱۲ محله در شهرستان بروجرد وجود دارد.

وی اضافه کرد: این سکونت‌گاه‌های غیررسمی شش درصد مساحت شهر بروجرد را در بر گرفته که ۳۰ هزار نفر معادل ۲۷ درصد جمعیت شهرستان در این سکونت‌گاه‌ها زندگی می‌کنند.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در شهرستان بروجرد بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود ندارد و بافت تاریخی هستند، گفت: ۲۷۱ هکتار بافت تاریخی در شهرستان وجود دارد.

بردی نشین با اشاره به اینکه در بروجرد دو محله دره غریب و اسلام‌آباد به عنوان محله هدف در سکونتگاه‌های غیررسمی برای بازآفرینی شهری در نظر گرفتیم، بیان کرد: در دره غریب سرای محله را در دست ساخت داریم که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دلیل طولانی شدن این پروژه تغییر کاربری بوده که انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک سالن ورزشی چند منظوره در این محله احداث و هفت ماه پیش به شهرداری شهرستان تحویل داده شد.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه در محله دره‌غریب با توجه به اینکه اهالی عشایر هستند و دام نگهداری می‌کردند وضعیت بهداشتی بدی در آنجا ایجاد شده بود، تصریح کرد: برای حل این موضوع کانال آب‌های سطحی محله ر ا ساماندهی کردیم و همچنین فاضلاب آنجا را بهسازی و تمام محله را آسفالت کردیم و در مجموع یکی از کارهای خوب و درجه یک بازآفرینی شهری را در دره‌غریب به انجام رساندیم.

بردی نشین اضافه کرد: برای انجام  پروژه‌های مذکور در محله دره غریب پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی عنوان کرد: برای محله اسلام‌آباد شهرستان بروجرد  نیز دو پروژه شامل احداث خانه‌محله و فضای ورزشی روباز را تعریف کردیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close