اخبار ایران
علمالهدی: اینکه بخواهید وسایل دستیابی به فضای مجازی را در روستاها و دهات اجرا کنید، معلوم نیست به مصلحت باشد / نباید به دستان بچه روستایی تبلتی بدهیم
روزهای بروجرد- احمد علمالهدی در بیست و هفتمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس اظهار داشت: این راهی که پیش گرفتند، راه قطعی نیست، شبکه شاد در یک عرصه ممکن است مفید و مؤثر باشد اما اینکه اگر بهعنوان شبکه شاد بخواهیم مسئله فراگیری آموزشوپرورش را در همه کشور حل کنیم، قالب حل نیست؛ اینکه شما بخواهید وسایل رسانهای و دستیابی به فضای مجازی را در اقصی نقاط کشور، در روستاها و در دهات اجرا کنید، معلوم نیست به مصلحت باشد؛ یعنی بردن تبلت و وسیله رسانهای و لپتاپ در یک روستای دوردست کشور و در اختیار بچه روستایی گذاشتن، یک بُعدش استفاده در آموزشوپرورش است، به همینجا تمام نمیشود، وارد شبکههای اجتماعی و برنامههای مضری میشود که متأسفانه در جامعه ما فضای مجازی مدیریتشده نیست، مدیریت نمیکنند و آنان که باید مدیریت کنند، انگیزه مدیریت ندارند.
وی افزود: در چنین وضعیتی که فضای مجازی مدیریت نمیشود، [وجود] اسباب و ابزار ورود به فضای مجازی حتی در اقصی نقاط کشور که بافرهنگهای بومی دینی انس گرفتهاند، به ضرر اسلام، انقلاب و نظام هست؛ مقام معظم رهبری راهبرد قابلتوجهی فرمودند، فرمودند «رسانه ملی بیاید ابزار آموزش سراسری را فراهم کند»، رهبری مطلب را به رسانه ملی واگذار کردند اما متأسفانه رسانه ملی امروز نسبت به تمام کشور فراگیر نیست.
بودجه صداوسیما تخصیص یابد، مشکل آموزش از راه دور حل میشود
علم الهدی ادامه داد: در همین استان ما بسیاری از نقاط روستایی، دسترسی به رسانه ملی ندارند، آنتن دهی تلویزیون در آنجا ممکن نیست، در بیشتر روستاهای شمال استان این مشکل راداریم، علیرغم اینکه طرح و برنامهاش بهوسیله صداوسیما آماده است که امکانات تکنولوژی توسعه آنتن دهی صداوسیما را در این نقاط فراهم کنند، اما به خاطر اینکه بودجه صداوسیما کاملاً تخصیص داده نشده و بودجه در دست صداوسیما نیست، تهیه این ابزار برای صداوسیما ممکن نیست.
وی گفت: بهجای اینکه تبلت و لپتاپ وارد کنیم و واردات کالای خارجی و بیگانه را در کشور توسعه دهیم و ابزار فساد را توسعه دهیم، بودجهای در اختیار صداوسیما قرار دهید که در اسرع اوقات مسئله آنتن دهی را به تمام نقاط کشور و روستاها بیشتر کنند و در برنامههای آموزشی کامل عیاری که در صداوسیما اجرا میشود، فراگیری آموزشوپرورش در کشور تحقق پیدا کند نه اینکه بیاییم وسایل تکنیکی تهیه کنیم آنهم باقیمتهای گران، با واردات و مسئله ارز سنگین، به دستان بچه روستایی تبلتی بدهیم که یک بخش این تبلت درس آموزشوپرورش است، ۱۰ برابر آنی که در این تبلت درس آموزشوپرورش دیدهاند، به شبکههای اجتماعی، مراکز فساد و رسانههای خارجی نفوذ کنند و تمام بدآموزیهایی که این جوان و نوجوان ما را از باور اسلام و دین جدا میکند، در اختیار او بگذاریم.