اخبار بروجرد

۲۰ هکتار از فضای سبز بروجرد با پساب فاضلاب آبیاری می‌شود

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: ۲۰ هکتار از فضای سبز شهر با پساب فاضلاب آبیاری می‌شود.

یحیی عیدی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فاز اول پروژه پساب فاضلاب به فضای سبز بروجرد اجرا شده و فضای سبز و محیط‌زیست از مباحث مهم در پایداری حیات طبیعی و انسانی در شهرنشینی امروزی است.

او تصریح کرد: ایجاد فضاهای زیبا و دلنشین، همچنین ایجاد آرامش روانی از دیگر فواید فضای سبز به شمار می‌رود، داشتن یک شهر زیبا و مملو از گیاه و درخت حق طبیعی همه مردم است.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: وظیفه ما این بود که آب شرب را برای فضای سبز استفاده نکنیم و این حق را به شرکت آب و فاضلاب و مردم بدهیم که از یک آب سالم و پرفشار برخوردار باشند.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه برای اجرای فاز اول این پروژه اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد هزینه شده است، اضافه کرد: در این فاز رابطه ۲۰ هکتار از فضای سبز شهر با آب شرب شهری قطع می‌شود.

او بیان کرد: با اعتباراتی که در بودجه امسال بارگذاری شده و شورای شهر تصویب کرده می‌توانیم این روند را توسعه دهیم طول این پروژه فعلاً سه کیلومتر بوده و تقریباً نزدیک به ۳۰۰ هزار لیتر آب مخزن زده شده است.

شهردار بروجرد ادامه داد: اولین مجوز استفاده از پساب فاضلاب برای فضای سبز در غرب کشور برای این شهر صادر شده و شهری مثل اراک هنوز فاقد سیستم استفاده پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز است.

عیدی بیرانوند اظهار کرد: در غرب کشور چنین پروژه‌ای شروع نشده که در این رابطه استفاده از آب شرب برای فضای سبز قطع خواهد شد و یک کار اساسی و زیربنای برای آینده شهر بروجرد است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close