لرستانویژه ها

ابتلای حدود ۳۲ درصد در لرستان به فشارخون بالا

روزهای بروجرد- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در کل کشور حدود ۳۲/۳ افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند،این آمار در استان ۳۱/۹۵ درصد است.

فارس: مریم کوشکی در همایش پیشگیری و تشخیص زودرس فشار خون بالا با حضور پزشکان متخصص قلب، تغذیه و همیاران سلامت در سالن شهید اوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان برگزار شد، گفت: هر ۵سال یکبار پیمایش عوامل و خطر بروز بیماری های غیر واگیردار بصورت میدانی و خوشه ای در سطح کشور بررسی می شود و آخرین پیمایش در سال ۱۴۰۰ اجرا شد.

او افزود: در این پیمایش که بصورت میدانی و خوشه ای در لرستان انجام گرفته ۹۱خوشه داشتیم که از این تعداد ۶۱خوشه شهری و ۳۰ خوشه روستایی بودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: براساس نظر کارشناسان در آخرین پیمایش، یک سوم مردم کشور دچار فشار خون بالا هستند و تعداد زیادی از فشار خون بالای خود اطلاع ندارند.

کوشکی با اعلام این خبر که در کل کشور حدود ۳۲/۳ افراد مبتلا به فشار خون بالا هستند، ادامه اد: در استان ۳۱/۹۵ درصد فشار خون دارند.

او با بیان این مطلب که ۶۱/۴۷درصد در کشور ازبالا بودن فشار خون اطلاع دارند و در لرستان ۵۷/۴۴ درصد و آگاهی ما نسبت به میانگین کشوری پایین است، تصریح کرد: در کل کشور ۴۱/۸۹درصد کنترل مطلوب صورت می گیرد. اما در لرستان ۳۶/۸۸درصد درمان موثر انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این مطلب که فشار خون بالا علایم خاصی ندارد و از آن بعنوان قاتل خاموش یاد می کنند؛ بر اگاهی رسانی ،آموزش و کنترل ، درمان صحیح، تجویز منطقی دارو و نسخه نویسی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت باید طی سالجاری آموزش های به مبتلا شدن به فشار خون بالا را آغاز کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close