اخبار بروجرد

۸۰ درصد آب شرب بروجرد از چاه تامین می‌شود

روزهای بروجرد- رییس اداره آب و فاضلاب بروجرد گفت: ۸۰ درصد آب شرب بروجرد از چاه تامین می‌شود، علت قطع آب شرب در مناطقی از بروجرد، قطع سه ساعته برق تاسیسات تامین کننده آب شرب بروجرد بود.

امین بهنیا در گفت‌وگو با فارس افزود: ۸۰ درصد آب شرب بروجرد از چاه تامین می‌شود، علت قطع آب شرب در مناطقی از بروجرد، قطع سه ساعته برق تاسیسات تامین کننده آب شرب بروجرد بود.

او اظهار داشت: زمانی که مخازن ایستگاه‌های آب شرب باید آبگیری می‌شدند به دلیل قطع برق امکان پذیر نشد و مخازن به کلی خالی شدند. رئیس اداره آب و فاضلاب بروجرد گفت: در زمانی که برق وصل شد هر آنچه آب تولید و پمپاژ شد به مصرف رسید، به همین دلیل سطح مخازن آب به مقدار پایداری نرسید.

بهنیا افزود: این اتفاق باعث کمبود مشهود آب در مناطق مختلف بروجرد و در مناطق شمالی بروجرد به قطع آب شرب همراه شدیم،با پایین آمدن سطح مخازن آب اولین مناطقی که با قطع و کمبود آب شرب مواجه می‌شوند مناطق شمالی بروجرد است زیرا از ایستگاه‌های پمپاژ آب دور هستند، چند روز پیش یک خط کمکی برای منطقه محمود آباد اجرا شد که مشکلات تامین آب رفع شود.

او با اشاره به اینکه ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا مخازن آب شرب به صورت پایدار برسند اظهار داشت: هم اکنون مشکل تامین آب شرب رفع شده و برخی مناطق که مشکل دارند به دلیل مشکلات فنی است که ماموران آب و فاضلاب در حال رفع مشکل هستند.

 رییس اداره آب و فاضلاب بروجرد گفت: علت کدورت آب نیز در همه چاه‌ها بررسی شد و مشکلی وجود نداشت بخشی از آب شرب که از سرچشمه گلرود تامین می‌شود نیز صاف و بدون کدورت است.

بهنیا افزود: علت اصلی کدورت آب خالی شدن مخازن و رسوبات مخازن بوده که وارد شبکه انتقال شده است برخی لوله‌های خط انتقال به علت فرسوده و قدیمی بودن، رسوبات دارند و در مواقعی که از آب خالی و پر می‌شوند باعث کدورت آب می‌شوند، هم اکنون مشکل کدورت آب شرب رفع شده است.

وی اظهار داشت: اگر برق قطع نشود و سطح‌ مخازن آب شرب پایدار شود مشکل کدورت آب نیز حل خواهد شد، تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ آب باید در اولویت یک قرار گیرد و حتی‌الامکان برق این مناطق با هماهنگی قطع شود.

او بیان کرد: در حال حاضر شهرداری در منطقه کمربندی در حال اجرای یک طرح توسعه‌ای است که نیاز است تیرهای برق جابجا شود، قطع برق در این منطقه با توجه به اعلام اداره برق چهار ساعت طول می‌کشد، اگر چهار ساعت در این منطقه برق قطع شود دوباره با مشکل قطع آب و تخلیه مخازن در ایستگاه‌های پمپاژ مواجه خواهیم شد.

رییس اداره آب و فاضلاب بروجرد گفت: اجرای طرح توسعه‌ای باید در فصل زمستان انجام شود که مشکل تامین آب کمتر است انجام شود در غیر این صورت قطع برق در ساعت‌های غیر پیک مصرف و با هماهنگی آب و فاضلاب انجام شود.

بهنیا افزود: قطع برق در مناطقی که ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب وجود دارد باید از ساعت ۴ تا ۶ صبح انجام شود تا بتوانیم مدیریت کنیم، تولید برق با شدت وابسته به برق است و اگر برق قطع شود کاری برای تولید آب نمی توانیم انجام دهیم.

او اظهار داشت: از مردم بروجرد به دلیل قطع آب عذرخواهی می‌کنیم و از صبر و حوصله آنان تشکر می‌کنیم، اخبار و اطلاعات در فضای مجازی موثق نیست و هر کس هر جوری که دوست دارد موضوعات را بیان می‌کند لذا شهروندان بروجردی اخبار را از رسانه‌های معتبر و روابط عمومی آب و فاضلاب شهرستان بروجرد پیگیری شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close