اخبار ایراناخبار سیاسی

بروجردی: تعداد پیام‌رسان‌های داخلی افزایش می‌یابد

روزهای بروجرد- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گرایش مردم به استفاده از شبکه‌های داخلی را مناسب دانست و گفت: احتمالا تعداد پیام‌رسان‌های داخلی به ۷ برنامه افزایش پیدا کند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر اینکه سیاست استفاده از شبکه‎های داخلی پیام‎رسان داخلی و خودداری از شبکه‎های خارجی سیاست مجموعه نظام است، عنوان کرد: بر همین اساس رئیس جمهور و دولت آن را مصوب و ابلاغ کرده است.

وی بیان کرد: بحث صرفا بر سر فیلترینگ شبکه‎های پیام‎رسان خارجی مانند تلگرام نیست، بلکه موضوع اصلی این است که شأن ملت و نظام ما می‎طلبد که به ویژه در سال حمایت از کالای ایرانی از توانمندی‎های ملی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:البته این ظرفیت‎ها تعریف شده و وزارت ارتباطات ۵ شبکه پیام‎رسان داخلی را معرفی و حمایت کرده است که البته احتمالا این تعداد به ۷ شبکه افزایش یابد.

بروجردی تصریح کرد: کوچ بین۱۰تا ۱۵ میلیون نفر در بازه زمانی بسیار کوتاه از شبکه‎های خارجی و گرایش به استفاده از شبکه‎های پیام‎رسان داخلی در خور توجه است، اما با توجه به اینکه مجموعه تقاضا از عرضه‎ای که دارد صورت می‎گیرد، بیشتر است، طبیعتا زمان می‌خواهد.

وی با تاکید بر اینکه گرایش مردم ایران به استفاده از شبکه‎های پیام‎رسان داخلی با یک شیب منطقی به جلو می‎رود، ادامه داد: از ابتدا نیز قرار بر این بود که این کوچ و مهاجرت صورت گیرد که خوشبختانه با شیب مناسبی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان رضایت‎بخشی گرایش مردم به استفاده از شبکه‎های پیام‎رسان داخلی اظهار کرد: به نظر می‎رسد که با توجه به تلاش دولت در جهت افزایش ظرفیت، میزان گرایش منطقی است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close