اخبار ایران

تعرض به سفارت ایران در لندن/ حمله‌کنندگان به سفارت بازداشت شدند

سخنگوی وزارت خارجه: متجاوزان به سفارت ایران در لندن بازداشت شدند و تعرض به سفارت ایران پایان یافته است.

روزهای بروجرد- چهار هوادار یک فرقه تندروی مقیم انگلستان ساعاتی قبل به سفارت ایران در لندن تعرض کرده و با ورود به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران اهانت کردند.

 تعرض به سفارت ایران در لندن/ حمله‌کنندگان به سفارت بازداشت شدند

تعرض به سفارت ایران در لندن/ حمله‌کنندگان به سفارت بازداشت شدند

«حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس در توییتی تأیید کرد عده‌ای، سفارت ایران در لندن را مورد تعرض قرار داده‌اند.

بعیدی نژاد در این توییت گفت: تعداد اندکی از این افراد با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند.

وی افزود: به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

سفیر ایران در لندن، در پیام دیگری در توئیتر با انتشار تصویر بالا نوشت: «متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.»

اعتراض شدید ایران به دولت انگلیس
سخنگوی وزارت امور خارجه از اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن خبر داد.

در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

به گزارش بی بی سی، پلیس لندن گفته است ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی به آنها گزارش شده است که افرادی وارد سفارت ایران شده‌اند. این اشخاص چهار نفر بودند.

در همین حال، شفقنا نوشت: این افراد که تصاویر آیت الله سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

شبکه ماهواره‌ای فدک که گفته می شود وابسته یاسر حبیب (کویتی الاصل) است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد پوشش پر رنگی به این ماجرا داد. این شبکه ماهواره‌ای دیدگاه های تندی راجع به ایران و بر دیدگاه‌های اختلافی بین تشیع و اهل سنت تاکید و اصرار می ورزد.

حمله‌كنندگان به سفارت ايران بازداشت شدند

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه: متجاوزان به سفارت ایران در لندن بازداشت شدند.

عناصر متجاوز به سفارت ایران در لندن که تعدادشان پنج یا شش نفر بوده است توسط پلیس لندن بازداشت شدند و تعرض به سفارت ایران پایان یافته است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close