اخبار بروجرد

انتقاد نایب رئیس شورای شهر بروجرد از مدیریت میراث فرهنگی

روزهای بروجرد– نایب رئیس شورای شهر بروجرد گفت: گردشگری بروجرد از کرمانشاه و دیگر مراکز استان کمتر نیست اما متاسفانه اراده‌ی چندانی برای بهره‌برداری از ظریفت‌های گردشگری بروجرد وجود ندارد.

 

دکتر رضا بهنود افزود: من نمی‌خواهم بگویم کاری در حوزه گردشگری نشده است اما به هیچ عنوان در حد ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بروجرد نیست.

وی تصریح کرد: ما در حوزه زیر ساختی مشکل داریم و حتی سرویس بهداشتی در محورهای گردشگری همچون گل دشت و ونایی دیده نمی شود به نظرم نگاه به توریست و بهره برداری از منافع آن در بروجرد به علت برخی کم‌کاری‌ها مغفول مانده و ما به شدت در جذب گردشگر عقب هستیم.

عضو شورای شهر بروجرد با انتقاد از اداره میراث فرهنگی بروجرد بیان داشت: این سبک مدیریت در حوزه میراث فرهنگی به گردشگری شهر لطمه می‌زند چون این نوع مدیریت صرفا به منظور نگهداری از آثار تاریخی است هرچند بخش مهمی از میراث فرهنگی بحث حفظ و احیا است اما ملاحظه کاری به این شدت موجب نگاه منفی گردشگر به بروجرد می شود و ما به جد به این شیوه مدیریت نگهدارنده انتقاد داریم.

بهنود ادامه داد: بدون شک اگر میراث فرهنگی ظرفیت‌های گردشگری و تولید ثروت از طریق آن را به سرمایه‌گذاران و حتی شهرداری معرفی می کرد امروز شهرداری نیز از این طریق در آمدهای پایدار خوبی داشت و سرمایه گذاران زیادی به بروجرد می آمدند.

وی  تغییر رویکرد میراث فرهنگی را ضروری دانست و افزود: اینکه ما اثر تاریخی را تعمیر و نگهداری کنیم و دیگران را از دیدن آن آثار دور کنیم به نظرم به صلاح بروجرد نیست.

رضا بهنود با اشاره به لزوم برندسازی در حوزه گردشگری تصریح کرد: من تعجب می‌کنم که  غذاهای سنتی بروجرد در حال ثبت به نام دیگر شهرها است و این موضوع در مورد آیین های سنتی بروجرد نیز صدق می کند. ما در این سال‌ها چه چیزی را برندسازی کرده‌ایم؟

وی با اشاره با نقش شهرداری در حوزه گردشگری افزود: ما نیز به شرط وجود یک مدیر پای‌کار، جسور و همدل می‌توانیم شورای شهر و شهرداری را به طور جد در این حوزه فعال کنیم.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close