اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: نقش خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد/مبارزه با موادمخدر مستمر باشد

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد با اشاره به نقش مهم خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان گفت: مبارزه با مواد مخدر باید مستمر باشد.

به گزارش مهر، رضا آریایی ظهر در همایش مبارزه با مواد مخدر که در محل سالن دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، با اشاره به عملکرد قانون در مقابله با مواد مخدر طی سال های گذشته، اظهار داشت: نقش بالای خانواده ها در تربیت جوانان و آگاه سازی آنها از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد را نباید نادیده بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر خانواده ها نتوانند با جوانان ارتباط برقرار کنند در آینده با چالش های جدی در زمینه رفتاری این گروه مواجه خواهیم شد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه امروزه نوع مصرف مواد مخدر نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: مصرف سنتی مواد مخدر به صنعتی تغییر یافته که این مواد صنعتی در غالب مواد آرایشی، انواع آدامس های حاوی مواد مخدر، پودرهای بدنسازی و … به بازار عرضه می شود و در اختیار نوجوانان و جوانان قرار می گیرد که ممکن است به طور قطع سلامت این قشر از جامعه را به خطر بیندازد.

آریایی با اشاره به شعار «نه به اعتیاد» و کاربرد آن به عنوان شعاری جهانی، تاکید کرد: امروزه مشخص شده ترس فرزندان از والدین باعث پنهان کاری آنها در سنین جوانی می شود و خانواده ها باید با مد نظر قرار دادن این مهم تلاش کنند این ترس از وجود جوانان پاک شود تا با مطرح شدن مشکلات از همان ابتدا و برقراری ارتباطی سالم بتوان در حل معضلات تلاش کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر آموزش های لازم باید در دوران کودکی آموخته شود، افزود: نقش خانواده ها در پیشگیری جوانان از انتخاب راهی بیراهه به نام اعتیاد نقشی پر رنگ است.

فرماندار بروجرد گفت: امروز ۲۲ دستگاه اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند که نمی توانند به تنهایی مشکلات را حل کنند و می طلبد خانواده ها نیز در کنار این مجموعه ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی کمک به جوانان معتادی را که از دام اعتیاد رها شده و دوباره به آغوش خانواده برگشته را از ضروریات کار مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار داشت: مواد مخدر جنگی بی مرز است که برای شرکت در این جنگ باید در تمام طول سال فعال باشیم و بدانیم این مشکل محدود به زمان خاص نیست و فراموش نشود در جنگ سخت با دشمن شهدای زیادی تقدیم شد تا بتوان از سلامت جامعه حمایت شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close