اخبار بروجردویژه ها

واکنش علاءالدین بروجردی به تغییر ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از ۱۴ سال

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تغییرات انجام گرفته در هیات‌ریسه این کمیسیون، گفت: همدلی و انسجام در مقابل صف آرایی ترامپ، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ضروری است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در توضیح انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همدلی و همکاری برای پیشبرد اهداف نظام، گفت: طبق روال قانونی روز گذشته (۳ تیرماه) انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی برگزار و یکی از همکاران فرهیخته، دانشگاهی و با تجربه به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شد.

۱۴ سال تجربه ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ۱۴ سال تجربه ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: این میزان قرار گرفتن در یک مسئولیت طولانی‌ترین زمان در تمامی مجالس قبل و بعد از انقلاب اسلامی است، البته به مدت ۴ سال هم به عنوان عضو در کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم حضور داشتم.

وی افزود: تصمیم خوبی توسط همکاران و دوستان در کمیسیون امنیت ملی مجلس اتخاذ شد، ما نیز به عنوان یکی از اعضای این مجموعه هدف دفاع از منافع ملی، اعتلای جمهوری اسلامی، حضور هر چه بیشتر و فعال‌تر در منطقه در چارچوب دیپلماسی پارلمانی و کمک به ارگان های مسئول در حفظ امنیت داخلی و ملی کشور را دنبال می‌کنیم.

بروجردی یادآور شد: اهداف مذکور را با عنایت الهی در کشوری که مفتخر به داشتن مرجع تقلید به عنوان جایگاه بالای رهبری یعنی مقام معظم رهبری است، مسئولیت همه سنگین بوده و تفاوتی ندارد به عنوان رئیس یا عضو کمیسیون خدمت کنیم بلکه به عنوان نماینده مردم این وظیفه را انجام می‌دهم. لذا بسیار خرسندم از اتفاقی که واقع شده و کمک خواهیم کرد آقای فلاحت پیشه و اعضای هیات رئیسه در مسئولیت جدید هر چه بیشتر موفق شوند.

ضرورت همدلی و انسجام در مقابل صف آرایی ترامپ، اسرائیل و عربستان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت همدلی و همکاری، گفت: در شرایط کنونی با صف آرایی گسترده دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی ترامپ و رژیم صهیونیستی و حرکت برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان سعودی در این مسیر روبه‌رو هستیم، لذا انسجام و اتحاد ملی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

وی با تاکید بر دفاع از منافع نظام جمهوری اسلامی جدای از گرایشات سیاسی، افزود: در حال حاضر بیش از هر چیزی برای حل مشکلات اقتصادی به همدلی و انسجام ملی نیاز است، از سوی دیگر نیازمند تصمیمات شجاعانه و عاقلانه هستیم، کما اینکه با توجه به بدمستی افسار گسیخته ارز در کشور و طغیان قیمت‌ها، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

دریافت معادل ریالی از حساب‌های ارزی به لحاظ اصل امانت داری اسلامی اشتباه است

بروجردی یادآور شد: بانک مرکزی باید اعتماد از دست رفته مردم را بازسازی کند به خصوص با توجه به این موضوع که گفته شده میلیاردها ارز در اختیار مردم است، بانک مرکزی باید به عنوان امانت دار پول مردم اجازه دهد تا مردم حساب ارزی داشته و هر زمان بخواهند از آن حساب، ارز برداشت کنند، اما این اتفاق امروز محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: دریافت معادل ریالی از حساب‌های ارزی به لحاظ اصل امانت داری اسلامی و عقل اقتصادی اشتباه است، بانک مرکزی باید این رویه را تصحیح کند. ما حتی باید مشوق بسیاری از افراد غیر ایرانی و ایرانیان خارج از کشور دارای بیش از هزار میلیارد دلار ثروت باشیم، ثروت ایرانیان خارج از کشور تا ۲ هزار میلیارد دلار هم عنوان شده است.

جلب اعتماد مردم لازمه بهبود سیستم مالی کشور/ بانک مرکزی روش نادرست خود را تصحیح کند

بروجردی تصریح کرد: ایرانی باید افتخار کند که سرمایه‌اش را در حساب بانکی داخلی سرمایه‌گذاری می‌کند، اما متاسفانه با سیستم مالی و بانکی امانت دار مواجه نیستیم به نحوی که ارز را نگهداری و ارز هم تحویل دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تصحیح روش نادرست بانک مرکزی، گفت: بسیاری از خارجیان علاقمند به جمهوری اسلامی و شیعیان ثروتمند می‌توانند به این سیستم مالی کمک کنند. هم‌اکنون روش منطقی بر سیستم مالی ما حاکم نیست لذا همدلی و انسجام ملزوماتی دارد که جلب اعتماد مردم مهم‌ترین آن است.

به گزارش خانه ملت روز یکشنبه دوم تیر ماه ۹۷ در انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حشمت الله فلاحت پیشه به عنوان رییس کمیسیون، حمد مهدی برومندی به عنوان نایب رییس اول ، کمال دهقانی فیروز آبادی به عنوان نایب رییس دوم ، علی نجفی خوشرودی به عنوان سخنگو ، محمد جواد جمالی نوبندگانی و سید محسن علوی به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close