اخبار بروجردلرستان

راه ارتباطی ۳۱۰ روستا در لرستان مسدود شد

روزهای بروجرد- بارش سنگین برف و باران موجب انسداد راه دسترسی به ۳۱۰ روستای لرستان شده است.

بر اساس اعلام فرمانداری الیگودرز راه ارتباطی ۲۵۰ روستای برفگیر این شهرستان بسته شده و بارش برف گردنه های “گله بادوش”، “شاهرود ” بخش “ززوماهرو ” و همچنین “سرقلعه” و “چاله شیر” بخش “ذلقی” شهرستان الیگودرز را مسدود کرد.

به گفته ایمان خسروی فرماندار الیگودرز با تلاش نیروهای راهداری تردد در گردنه‌ “شیخان” برقرار شده اما حرکت خودروها در این محور به دلیل بارش سنگین برف تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است. همچنین نیروهای راهداری شهرستان در آماده باش کامل هستند و ماشین آلات برف روب راهداری به گردنه ها و راه های دسترسی به روستاهای برفگیر اعزام شده است.

فرماندار ازنا نیز اعلام کرد بارش سنگین برف راه ارتباطی ۶۰ روستای شهرستان ازنا را مسدود کرد و مدارس نوبت عصر بخش «جاپلق» هم تعطیل شد.

بنابر اعلام جمعیت هلال احمر لرستان، نیز تاکنون هشت تن مواد غذایی بین مناطق سخت گذر و روستاهای برفگیر به ویژه در شهرستان الیگودرز توزیع شده است و با توجه به تداوم بارش ها و کاهش دمای هوا، این روند تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر لرستان از روز گذشته تاکنون ۱۵ خودروی گرفتار در برف گردنه گاماسیاب دلفان را رها سازی کرده و ۲۰ نفر از اهالی بیمار مردم مناطق برفگیر را به مراکز درمانی مرکز شهرستان منتقل کرده اند.

بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات نورآباد، بروجرد، الیگودرز، سلسله و خرم آباد ادامه دارد و هواشناسی استان تداوم کاهش دما و فعالیت سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش بینی و هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان نیز اعلام کرده به دلیل بارش برف سنگین و کولاک برف، تردد در محورهای کوهستانی لرستان با زنجیر چرخ امکان پذیر است. هم اکنون ۳۷۱ راهدار درحال انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی در محور های مواصلاتی و تردد در محور های کوهستانی باز زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بر این اساس در پی ورود سامانه بارشی به استان از روز دوشنبه با تلاش بی وقفه راهداران تردد در تمام محور های اصلی وشریانی استان برقرار است و به علت بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی تردد در این مسیر ها با رعایت اصول ایمنی میسر است.

تمام گشت های عملیاتی راه و ترابری این اداره کل در قالب ۳۸ تیم متشکل از ۳۷۱ نیروی انسانی و ماشین آلات در محور ها در حال انجام عملیات هستند و از مردم خواسته شده است درصورت سفر حتما در تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند؛ تجهیزات ایمنی و لباس گرم همراه داشته باشند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

به گفته کارشناسان هواشناسی لرستان ۷۲ ساعت سرد و برفی در انتظار مردم اکثر نقاط استان است بنابراین از رانندگان درخواست شده با پرهیز از سفرهای غیرضروری، در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

هواشناسی لرستان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌های شمالی، گردنه‌های شرقی و شهرهای سردسیر استان تا بامداد چهارشنبه ادامه دارد و بارش باران در بخش‌هایی از شهرهای شمالی و مرکزی به‌ویژه شرق این استان نمود بیشتری دارد.

همچنین بارش تگرگ در برخی از مناطق، رعدوبرق، وزش باد شدید و کولاک برف در محورهای مواصلاتی لرستان رخ می‌دهد و از ظهر سه‌شنبه تا اوایل ظهر چهارشنبه بر مقدار بارش‌ها افزوده می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close