لرستان

لرستان ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن انواع آبزیان را دارد

روزهای بروجرد- مدیرکل شیلات لرستان گفت: سالانه ۳۰ هزار تن انواع آبزیان متناسب با شرایط آب و هوایی در این استان تولید می‌شود اما ظرفیت موجود استان برای تولید ۵۰ هزار تن نیز جوابگو است.

“کیارش بیرانوند” در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که از این مزارع ۲۸ تا ۳۰ هزارتن ماهی تولید می شود  و در سال آینده این میزان تولید به بیش از ۳۵ هزار تن می رسد.

وی با اشاره به اینکه لرستان با دارا بودن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و شرایط جوی مناسب آبزی پرور است افزود: لرستان با تولید سالانه ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تن بچه ماهی، رتبه نخست کشور را در زمینه تکثیر بچه ماهی به خود اختصاص داده است و با تولید سالانه حدود ۳۰ هزار تن ماهی سردآبی، هرساله رتبه اول تا دوم کشور را در زمینه تولید کسب می کند.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به تولید ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل آلا طی سال گذشته در لرستان، افزود: پارسال ۶۰ تن ماهی قزل آلا به روسیه صادر شد و حدود ۳۰۰ تن ماهی گرمابی نیز از مجموع تولید یکهزار تنی در سال گذشته، به عراق صادر شده است.

وی با اشاره به پرتلاطم بودن بازار فروش ماهیان سردآبی افزود: یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان ماهی، نوسان قیمت ها در بازار شیلات است که موجب زیان تولیدکننده می شود.

بیرانون با اشاره به قیمت بالای خوراک آبزیان به عنوان دیگر مشکلات پیش روی تولیدکنندگان نیز تصریح کرد: در حال حاضر پنج کارخانه خوراک ماهی و ۶ کارخانه فرآوری ماهیان نیز در لرستان وجود دارد که فروش ماهی زنده منجر به کاهش فعالیت این واحدهای فرآوری شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close