لرستان

۷۸ درصد سیب‌زمینی‌کاران در لرستان غیربومی‌ هستند/ تولید ۶۴۰ هزار تُن سبزی و صیفی در استان

روزهای بروجرد- مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه ۷۸ درصد سیب‌زمینی‌کاران فعال در استان غیربومی هستند، گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو و غیربومی با اجاره چاه و انتقال آب اقدام به کشت این محصول می‌کنند.

جواد صالحیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سطح زیرکشت محصولات صیفی و سبزیجات لرستان اظهار کرد: امسال ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت صیفی و سبزیجات مختلف رفت.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کشت منجر به تولید بیش از ۶۴۰ هزار تُن محصول سبزی و صیفی شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان از برداشت بیش از ۲۱۰ هزار تُن سیب‌زمینی در استان خبر داد و گفت: این میزان محصول از مساحتی بالغ بر ۵ هزار و ۷۷۸ هکتار کشت تولید و برداشت شد.

صالحیان با اشاره به کاهش کشت محصولات آب‌بَر در استان با توجه به تغییر الگوی کشت بیان داشت: سیب‌زمینی، هندوانه و چغندرقند از جمله محصولاتی هستند که در سال زراعی جدید شاهد کاهش کشت آن‌ها در سطح مزارع استان هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد سیب‌زمینی‌کاران فعال در استان غیربومی هستند، گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو و غیربومی با اجاره چاه و انتقال آب اقدام به کشت این محصول در برخی مناطق استان می‌کنند.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: در راستای جلوگیری از کاشت محصولات آب‌بَر و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی استان بایستی نیروهای قضایی مانع انتقال آب و ایجاد چاه‌های غیرمجاز در مناطق ممنوعه شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close