اخبار بروجرد

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی: شورای بنیاد نخبگان در بروجرد ایجاد شود

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد گفت: ایجاد شورایی از بنیاد نخبگان در بروجرد یکی از انتظارات ما است که امید می‌رود محقق شود.

به گزارش فارس، حسن مروتی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان اظهار کرد: یکی از انتظارات ما در جهت تقویت حوزه کارآفرینی و نخبه‌پروری، ایجاد شورایی از بنیاد نخبگان در بروجرد است.

وی بیان کرد: دانشگاه آیت‌الله بروجردی از سال۸۴ در مساحت ۳۰ هکتار فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ۴ هزار و یکصد دانشجوی این مرکز دانشگاهی در ۱۴ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد  تحصیل می‌کنند.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: آزمایشگاه‌های متعددی در رشته‌های فیزیک، شیمی، عمران، کامپیوتر و … در این دانشگاه وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد.

مروتی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز دانشگاهی در بروجرد خاطرنشان کرد: متاسفانه نرخ بیکاری در بروجرد و به ویژه نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در لرستان بالا است.

وی با تاکید بر اینکه بروجرد در کریدور بین جنوب و غرب کشور قرار دارد، گفت: قرار گرفتن در این کریدور می‌تواند ظرفیت و بستری برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی ایجاد کارگاه‌های انگیزش کارآفرینی و کافه کارآفرینی را از اهداف ترسیم شده در دانشگاه عنوان و تصریح کرد: یکی از انتظارات ما ایجاد شورایی از بنیاد نخبگان در بروجرد است.

مروتی در خصوص چشم‌اندازهای تعریف شده برای این واحد دانشگاهی تاکید کرد: سه مگا پروژه برای خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم که شامل توسعه اقتصادی و اجتماعی بروجرد، مدیریت پسماند و ارایه خدمات به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

وی اظهار کرد: در صورتیکه بستر برای ارتقاء آزمایشگاه‌های ما در دانشگاه فراهم شود، می‌توانیم به کمک شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی آمده و در جهت کاستن از مشکلات و دستیابی به اهداف آن‌ها نقش‌آفرینی کنیم.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی بیان کرد: طرح جامع پسماند یکی دیگر از طرح‌هایی است که این واحد دانشگاهی می‌تواند در جهت رفع مشکلات این حوزه در بروجرد فعالیت کند.

مروتی ادامه داد: ۴۰۹ واحد تولیدی و صنعتی در بروجرد وجود دارد که اشاره که از این تعداد ۳۰۰ واحد فعال  و مابقی تعطیل و غیر فعال هستند، البته با استفاده از ظرفیت و اهداف ترسیم شده در دانشگاه آیت‌الله بروجردی آمادگی داریم به کمک صنایع بیاییم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close