لرستان

۱۲.۵ درصد کشاورزان استان لرستان بانوان هستند

روزهای بروجرد- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان: گفت: ۴۹ کشاورز نمونه استانی در تمام زیر بخش‌ها شناخته شده و ۲۱ کشاورز برتر شدند.

به گزارش برنا؛ بازدار با بیان اینکه در استان ۱۵۷ هزار بهره‌بردار در زیر بخش‌های مختلف زراعی، باغی، دامی و..‌ داریم که مشغول فعالیت هستند، افزود: سه میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی ثمره زحمت آنان است و برای ارزیابی درست همه‌ساله در سال زراعی توسط ۵۷ مرکز خدمات این اعداد و ارقام موردبررسی قرار می‌گیرند تا بدانیم از عوامل آب‌وخاک چطور استفاده کنیم.

وی با اشاره به چگونگی بررسی تکنولوژی ،تصریح کرد: ۲۸۶۵ بهره‌بردار در سال زراعی گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۳۱۸ پرونده تشکیل شد که ۴۹ کشاورز نمونه استانی در تمام زیر بخش‌ها شناخته شده و ۲۱ کشاورز برتر شدند.

بازدار با بیان اینکه ۷ نفر از کشاورزان به‌ عنوان نمونه ملی معرفی و در این رابطه لرستان، استان پنجم شناخته شد، خاطر نشان کرد: به لحاظ تنوع محصول و دیم‌کاری اراضی و منابع آب‌وخاک، لرستان استان یازدهم کشور است اما در خصوص کشاورز نمونه پنجم شناخته شدیم.

وی با بیان  اینکه ۱۲.۵ درصد کشاورزان استان، بانوان  هستند، افزود: همچنین طی سال ۹۶ در بحث توانمندسازی زنان روستایی و عشایری استان اول شدیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close