اخبار بروجرد

خسارت ۷۰ میلیارد تومانی سیل به زمین های کشاورزی و باغات بروجرد

بيشترين ميزان خسارتها به ١٤ روستا در منطقه شيروان، دهستان و همت آباد بوده است.

روزهای بروجرد- عزت اله نباتی سرپرست جهاد كشاورزی بروجرد در گفت و گو با “رصد نيوز” با ارائه گزارشی از ميزان برآورد اولیه خسارت ها به زمين های كشاورزی و باغات این شهرستان در جریان سیلاب اخیر گفت: تا کنون ميزان برآورد خسارت باغات و اراضی کشاورزی مبلغی حدود ٧٠ ميليارد تومان بوده و به حدود ١٠ هزار هكتار زمين زراعی و بين ٦٠٠تا٧٠٠ هكتار باغ و كانال آبی و جاده خسارت وارد شده است.

وی افزود: بيشترين ميزان خسارتها به ١٤ روستا در منطقه شيروان، دهستان و همت آباد بوده است.

عزت اله نباتی از برنامه جهاد كشاورزی برای جبران خسارت های وارده گفت و اظهار داشت: جدول و فرم هايی در اختیار خدمات دهستان قرار داده شده تا خسارت دیدگانی که باغ، زراعت، اصطبل، شيلات و یا زيرساخت های کشاورزی خود را از دست داده اند گزراش بدهند تا برآورد خسارت شود.

وی اضافه کرد: دولت وام هايی به صورت بلاعوض و با سود كم را در اختيار كشاورزان آسیب دیده از سیلاب قرار می دهد.

سرپرست جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تمركز و برنامه جهاد کشاورزی بر كم كردن خسارات در بحران های آينده با لايروبی رودخانه سيلاخور و ایجاد زیرساخت های آبخيزداری است كه با تمام تلاش در حال انجام اين كارها هستيم.

وی از همه كشاورزان و دامداران خواست كه اگر ضرر و زيانی ديده اند تا ۱۵ فروردین ماه به جهاد كشاورزی شهرستان يا مراكز خدمات جهاد كشاورزی دهستان ها مراجعه كنند و ميزان خسارات وارده را اعلام و ثبت نمايند و اين مراكز بصورت كشيك و ٢٤ساعته برای دریافت گزارش کشاورزان و باغداران داير هستند.

نباتی به دامداران توصيه كرد: اگر در مناطقی سکونت دارند كه ممكن است اصطبل هايشان دچار آسيب شود براي جلوگيری از هرنوع خسارت دام ها را به مکان‌های امن انتقال دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close