اخبار بروجرد

اداره ورزش بروجرد: گروه‌های کوهنوردی فاقد مجوز صعود نکنند

روزهای بروجرد- رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: شهرستان دارای گروه‌های بسیاری از کوهنوردان است که به صورت غیر رسمی و بدون مجوز فعالیت دارند که از سرپرستان این گروه‌ها درخواست داریم با مراجعه به هیات کوهنوردی مجوز تاسیس باشگاه کوهنوردی دریافت کنند.

اعظم عزیزی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ۱۰ باشگاه کوهنوردی در شهرستان بروجرد فعالیت دارند که حدود ۲۰۰ کوهنورد از بانوان هستند.

او اظهار داشت: شهرستان بروجرد دارای ۱۰ قله برای صعود کوهنوردان است که باشگاه‌ها برنامه‌های خود را برای صعود به این قله‌ها به صورت ۶ ماهه تنظیم و اجرا می‌کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: خانه کوهنورد بروجرد به همت هیات کوهنوردی فعال و کلاس‌های آموزشی برای کوهنوردان برگزار می‌شود.

عزیزی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هیات کوهنوردی بروجرد بیش از ۲۰ کلاس آموزشی برای کوهنوردان برگزار کرده که در غرب کشور رتبه اول آموزش را کسب کرده است.

او اظهار داشت: قله‌های شاه‌نشین، شیربرفی، یزگرد، سه‌کوزان، میش‌پرور، درونه و چهارشاخه از مهمترین قله‌های شهرستان بروجرد است که کوهنوردان از اقصی نقاط ایران برای صعود مراجعه می‌کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای گروه‌های بسیاری از کوهنوردان است که به صورت غیر رسمی و بدون مجوز فعالیت دارند که از سرپرستان این گروه‌ها درخواست داریم با مراجعه به هیات کوهنوردی مجوز تاسیس باشگاه کوهنوردی دریافت کنند.

عزیزی افزود: در صورت بروز حوادث در کوهستان گروه‌های آزاد و بدون بیمه ورزشی نمی‌توانند از خدمات اداره ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی استفاده کنند.

او اظهار داشت: باشگاه‌های کوهنوردی که دارای مجوز هستند نیز قبل از صعود به قله حتما هیات کوهنوردی بروجرد را در جریان صعود خود قرار داده و به شرایط جوی نیز توجه ویژه داشته باشند.

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: گروه‌های آزاد کوهنوردی نیز در صورت صعود با هیات کوهنوردی بروجرد هماهنگ باشند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close