اخبار بروجرد

امام‌جمعه بروجرد: دست خائنین از اقتصاد کشور کوتاه شود/ لزوم به کارگیری مدیران دلسوز

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه باید دست خائنین از اقتصاد کشور کوتاه شود، گفت: برخی از مدیران نالایق باید هرچه زودتر کنار رفته و مدیران خوب و دلسوز جایگزین شوند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان، اظهار داشت: مسلمانان باید روزه بگیرند چون واجب عینی بوده و هیچکس نمی‌تواند با بهانه آوردن از روزه گرفتن فرار کند.

وی افزود: افرادی مانند سالمندان، بیماران، زنان باردار و مادرانی که بچه شیر می‌دهند عذر دارند و روزه گرفتن بر آنها واجب نیست اما در مقابل هم نباید در ملأ عام افراد به روزه خواری بپردازند.

از نیروی انتظامی انتظار می‌رود با افرادی که در ملأ عام روزه خواری می‌کنند به طور جد برخورد کند

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه از نیروی انتظامی انتظار می‌رود با افرادی که در ملأ عام روزه خواری می‌کنند به طور جد برخورد کند، ادامه داد: اغذیه فروشان هم باید نظارت شود که فقط برای مسافران غذا تهیه کنند نه اینکه آشکارا به سرویس دهی برای عموم مردم مبادرت ورزند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: افراد در منازل خود آزادند اما در بیرون نباید به قانون الهی هتاکی شود و نیروی انتظامی باید با روزه خواران برخوردی قاطع داشته باشد.

نهاد خانواده در غرب سقوط کرده است

وی با اشاره به روز بین المللی «خانواده» و تغییر سبک زندگی در ایران که برگرفته از غرب بوده، تاکید کرد: نهاد خانواده در غرب سقوط کرده و موضوعی به نام خانواده در غرب وجود ندارد که البته می‌خواهند آن را در فرهنگ ایران هم تزریق کنند؛ قداست و ارزش پدر و مادر و خانواده ایرانی را از مردم بگیرند.

امام جمعه بروجرد افزود: غربی‌ها دنبال ترویج بی بندوباری در ایران هستند و سعی می‌کنند این بلاها را سر مردم بیاورند که جوانان باید مواظب باشند فرهنگ دینی، غیرت ایرانی و عزت نفس را غربی‌ها از آنها نگیرند.

حمایت از تولیدکنندگان داخلی در دستور کار قرار بگیرد

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ادامه داد: تحریم‌های جدید آمریکا و دغل بازی‌های کشورهای اروپایی و وقت کشی‌های بیهوده را امروز می‌بینیم.

وی با بیان اینکه البته تنها ۲۰ درصد گرانی‌ها ناشی از تحریم‌های دشمنان بوده، تصریح کرد: قصد کوبیدن کسی را ندارم اما مسئولان باید تکانی بخورند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راهکار برای مقابله با این تحریم‌ها یعنی اقتصاد مقاومتی را به اجرا بگذارند؛ چرا کالاهایی که خود تولید می‌کنیم باید از خارج وارد کنیم؟

امام جمعه بروجرد افزود: باید دست خائنین از اقتصاد کشور کوتاه شود و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در دستور کار قرار بگیرد، می‌بینیم برخی از مدیران نالایق هستند که اینها باید هرچه زودتر کنار رفته و مدیران خوب و دلسوز را جایگزین و تقویت کنیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: تعدادی از کسبه نیز بی انصافی می‌کنند و اجناس را با قیمت بالایی به مردم عرضه می‌کنند که اینگونه اقدامات درست نیست.

وی حرص و ولع در انبار کردن کالاهایی که احساس می‌شود در بازار کم است را از دیگر دلایل گرانی عنوان کرد و آن را اقدامی ناپسند خواند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اقدام دولت و بیانیه شورای عالی امنیت ملی افزود: در حال حاضر ایران قصد دارد اورانیوم غنی شده مازاد را ذخیره کند و نفروشد.

صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های «سی ان جی» مردم بروجرد را آزار می دهد

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل جایگاه‌های سوخت سی ان جی و مسائل روز شهری بروجرد تاکید کرد: مسئولان نباید کاری کنند که مردم از نظام دلسرد شوند؛ این چند روز اخیر مردم در صف‌های طولانی سی ان جی اذیت شدند.

وی گفت: البته شهرداری بروجرد قول داده تا یکی دو روز آینده این مشکل به طور کامل حل شود تا مردم نیز در رفاه عمومی بهتری به سر ببرند.

بر اساس این گزارش، مردم بروجرد پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی شرکت کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close