اخبار بروجرد

امام جمعه بروجرد: معلم تضمین کننده سعادت جامعه است

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: معلم به عنوان مسئول تربیت نسل آینده تضمین کننده سلامت جامعه و کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی در همایش روز معلم درسالن دانشگاه آزاد بروجرد اظهارداشت: روز معلم همزمان با روز شهادت استاد مرتضی مطهری نامگذاری شده که معلمی متخصص، متعهد و وارسته بود و به واسطه جایگاه و مقام معلم این فیلسوف و دانشمند بزرگ را معلم شهید نامیدند و این نشان از جایگاه معلم در اسلام، و قرآن دارد.

وی با اشاره به مقام رفیع آیت الله مطهری افزود: این شخصیت بزرگ برای هر گروه سنی حرفی برای گفتن داشت و گاهی کتاب داستان راستان را برای کودکان و گاهی کتاب علل گرایش به مادی گری و شرح منظومه را برای علما می نوشت که ناشی از بینش و علم و دانش بالای ایشان بود.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: شهید مطهری فقیه، فیلسوف، نویسنده و خطیب توانمند بود که او را معلم شهید نامیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اضافه کرد: مقام و جایگاه معلم ارزشمند است و والاتر از این رتبه وجود ندارد و اول معلم عالم هستی خداوند است و خود پیامبر اکرم (ص) نیز می فرمایند من یک معلم مبعوث شده ام.

وی ادامه داد: کار معلم تنها تدریس نیست بلکه دانش آموز با الگو گیری از اخلاق، روش و منش معلم بسیاری از درس ها را برای زندگی فرا می گیرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه معلمان سنگربانان خاکریزعلم و تربیت هستند، گفت: معلمان با انسان سازی الگو می شوند و حق بزرگی برانسانیت، کشور و ملت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: مهمترین رسالت معلمان رشد و پرورش عقلی دانش آموزان درابعاد مختلف فرهنگی است. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close