اخبار بروجرد

بروجردی خبر داد: احداث شهرک سیلیکون متال بروجرد/ اجرای پروژه در ۵ فاز

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک سیلیکون متال بروجرد با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی در حاشیه بازدید از این پروژه، اظهار کرد: مراحل اجرایی پروژه عظیم شهرک سیلیکون متال با سرعت خوبی به پیش می‌رود .

وی تصریح کرد: سازه‌ها ساخته شده و قرارداد ماشین‌آلات را با کشور چین منعقد کرده‌اند .

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: چین یکی از موفقیت‌ترین کشورها در تولید سلول‌های خورشیدی و بزرگ‌ترین تولیدکننده در سطح جهان با تکنولوژی برتر است .

بروجردی اضافه کرد: با توجه به اینکه مهندسین در حال استقرار نقشه فونداسیون دستگاه‌ها هستند بعد از اجرای فونداسیون ماشین‌آلات حمل خواهد شد و شاهد اجرا و تکمیل آن و اشتغال صدها جوان در منطقه بروجرد و اشترینان خواهیم بود .

وی بیان کرد: در سال رونق تولید که مقام معظم رهبری فرمودند این یکی از گام‌های بزرگ و استوار بوده که در این منطقه در حال برداشته شدن است .

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد اجرا و بهره‌برداری از فاز اول آن باشیم .

بروجردی اظهار کرد: این پروژه شامل ۵ فاز است و دارای صدها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است .

وی تصریح کرد: این اولین واحد در سطح ملی است که بجای واردکردن سلول‌های خورشیدی از خارج در همین‌جا با استفاده از معادن عظیم سیلیس در این منطقه در داخل کشور تولید می‌کند و ارزش افزوده آن نصیب ملت ما خواهد شد .

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: این پروژه می‌تواند یک نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ مگاواتی تولید کند که برای کشور یک موفقیت والا و ارزشمند است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close