لرستانویژه ها

شناسایی ۵۸۱ کودک کار و خیابانی در لرستان

روزهای بروجرد- معاون اداره کل بهزیستی لرستان با اشاره به شناسایی ۵۸۱ کودک کار و خیابان در این استان گفت: ۸۵.۳۴ درصد این کودکان تحت حمایت هیچ ارگان حمایتی نبوده‌اند.

به گزارش مهر، سلمان کریمیان در کنفرانس تخصصی حقوق کودک با اشاره به اینکه منظور از کودک افراد زیر ۱۸ سال است، اظهار داشت: بر این اساس سازمان بهزیستی به سه گروه از کودکان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸۱ کودک کار و خیابان که شامل ۵۳۲ کودک کار و ۴۹ کودک خیابانی می‌شوند در لرستان شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: در خرم آباد ۲۵۸ کودک، در بروجرد ۱۲۰ کودک، در پلدختر ۴۸ کودک، درکوهدشت ۳۶ کودک، در دورود ۸ کودک، در دلفان ۵۹ کودک و در الیگودرز ۳ کودک کار شناسایی شده است.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان با تاکید بر اینکه بر اساس تعریف، کودکان کار کودکانی هستند که به صورت موقت یا دائم در سطح خیابان‌ها به شغل‌های کاذبی مثل دست فروشی، گل فروشی، شیشه پاک کنی، زباله گردی و… مشغول به فعالیت هستند، افزود: یکسری از کودکان هم کودکان خیابانی هستند که به صورت شبانه روزی در خیابان‌ها هستند و توسط دستگاه قضا یا نیروی انتظامی جمع آوری و در مرکز شبانه روزی ساماندهی کودکان اسکان داده می‌شوند.

کریمیان با اشاره به اینکه از ۵۸۱ کودک کار و خیابان لرستان، ۶۶.۷ درصد به دست فروشی، ۱۰.۷۴ درصد به پادویی، ۷.۸۱ درصد به وزن کشی و ‏‬ ۱۵ درصد به زباله گردی و شیشه پاک کنی مشغول هستند، ادامه داد: ۹۹ درصد این کودکان مذکر هستند و بیشترین رنج سنی آنها ۶ تا ۱۴ سال است.

وی با بیان اینکه مسائل مالی مهم‌ترین مشکلی است که باعث روی آوردن کودکان به اشتغال شده است، تصریح کرد: ۸۶.۶۴ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند، تک والد بوده و یا نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می‌کنند.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: ۹۴.۱۳ درصد کودکان کار ساکن مناطق حاشیه‌ای هستند، به ویژه در خرم آباد این کودکان ساکن منطقه فلک الدین هستند.

کریمیان با اشاره به اینکه ۷۱.۹۸ درصد کودکان کار سابقه مصرف مواد مخدر داشته‌اند، یادآور شد: ۸۵.۳۴ درصد این کودکان تحت حمایت هیچ ارگان حمایتی نبوده‌اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close