اخبار بروجرد

بیش از ۳۰۰۰ واقعه تولد در بروجرد ثبت شد

روزهای بروجرد- رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بروجرد: بیش از ۳۰۰۰ واقعه تولد ۹ ماهه امسال در بروجرد ثبت شد.

علی زراسوند در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بنا به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) فرزندان حق بزرگی بر پدر و مادر خویش دارند و آن انتخاب نام نیک است و این امر مهم در شهرستان بروجرد، در استان و کشورما جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در سال ۹۸ بیشترین اسامی که در شهرستان بروجرد نامگذاری شد برای فرزندان پسر ۶۱ مورد نام مبارک حسین، امیرعلی ۵۷ مورد، علی ۵۱ مورد، امیرعباس ۴۵ مورد و نام زیبای ابوالفضل ۳۶ مورد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بروجرد عنوان کرد: برای نوزادان دختر در بروجرد نیز بیشترین نامگذاری به نام مبارک حضرت فاطمه الزهرا به ثبت رسیده که ۵۱ مورد فاطمه ثبت شده سپس آوا ۳۸ مورد، زهرا ۳۶ مورد، تیارا ۳۲ مورد و نهال ۲۲ مورد به ثبت رسیده است.

وی با بیان وقایع حیاتی در ۹ ماهه گذشته سال خاطرنشان کرد: در دفاتر رسمی عقد و ازدواج شهرستان بروجرد تعداد ۲۰۳۴ مورد ازداواج به ثبت رسیده است همچنین تعداد ۶۵۶ مورد طلاق هم در این مدت داشته‌ایم.

زراسوند گفت: در ۹ ماهه گذشته ۳۱۴۹ مورد ولادت داشته‌ایم که از این تعداد ۴۰ مورد دو قلو و یک مورد سه هم قلو بوده است که از این تعداد نیز ۱۶۶۵ مورد نوزاد پسر و ۱۴۸۴ مورد هم نوزاد دختر داشته‌ایم.

وی با اشاره به ثبت ۱۴۵۰ مورد وفات در شهرستان بروجرد تصریح کرد: به‌دلیل رعایت مهلت قانونی ۱۵ روزه برای ثبت تولدها، رتبه عالی و اول را در سطح استان با رقم ۱.۹۹ دهم درصد کسب کرده‌ایم و تمام افرادی که به سن ۱۵ سالگی می‌رسند و قرار است شناسنامه‌های خود را عکس‌دار کنند می‌توانند درخواست کارت هوشمند کنند تا این لحظه نیز ۹۰۴۲ مورد تقاضای کارت هوشمند داشته‌ایم که از این تعداد ۲۵۱۵ مورد انجام و تحویل داده شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بروجرد گفت: از تمام همشهریان عذر خواهی می‌کنم که نتوانسته‌ایم به‌دلیل تحریم کاغذ مابقی کارت‌های هوشمند را تحویل دهیم. کارت‌ها هم در مرکز و در پایتخت متمرکز است و تمام کارها و مراحل اولیه تعویض انجام شده و منتظر هستیم تا در مرکز چاپ شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه چون مواد اولیه و کاغذ مورد نظر را نمی‌توانیم وارد کنیم تا پایان سال هم از همان کارت‌های قدیمی استفاده می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم در سال جدید کارت‌های ملی هوشمند را به مراجعه‌کنندگان تحویل دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close