اخبار بروجرد

۴۰ هزار نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی بروجرد سکونت دارند

روزهای بروجرد- رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: مساحت سکونت‌گاه‌های غیر رسمی این شهر حدود ۲۶۸ هکتار است که ۴۰ هزار نفر از شهروندان در این مناطق سکونت دارند.

احمد پارسا اظهار کرد: سکونت‌گاه‌های غیر رسمی بروجرد در قالب ۱۲ محله ساماندهی شده که حدود ۶ درصد مساحت شهر است و در این شهرستان بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در بروجرد دو محله دره غریب و اسلام‌آباد به‌عنوان محله هدف در سکونتگاه‌های غیررسمی برای بازآفرینی شهری در‌نظر گرفته شده است، بیان کرد: در دره غریب‌سرای محله را در‌دست ساخت داریم که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دلیل طولانی شدن این پروژه تغییر کاربری بوده که انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک سالن ورزشی چند منظوره در این محله احداث و هفت‌ماه پیش به شهرداری تحویل داده شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد اضافه کرد: در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی بروجرد در سه سال اخیر ۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و ۳۰۰ تن قیر رایگان نیز به شهرداری برای آسفالت این محلات تحویل داده شده است.

پارسا افزود: این اعتبار برای اجرای طرح‌های بهداشتی، احداث کانال آب‌های سطحی محله، اجرای طرح فاضلاب، بهسازی و آسفالت در راستای طرح بازآفرینی شهری هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای محله اسلام‌آباد و علی‌آباد شهرستان بروجرد نیز دو پروژه شامل احداث خانه‌محله و فضای ورزشی روباز در دستور کار قرار گفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد افزود: سکونت گاه‌های غیر رسمی آسیبی جدی برای جامعه هستند و با توجه به این که قشر عظیمی از جمعیت ۲۳۰ هزار نفری بروجرد در حاشیه شهر ساکن هستند باید با عزم و همت همگانی در این راستا وارد شد.

پارسا با اشاره به آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی، فقر فرهنگی و اجتماعی، ناهنجاری‌های اجتماعی و خطراتی که کودکان در این محلات با آن مواجه هستند، افزود: عمده‌ترین علت حاشیه‌نشینی مهاجرت به شهر است که این موضوع باید به‌صورت ریشه ای حل شود.

وی بر ارتقای سلامت و بهداشت درحاشیه شهر تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت تکلیف بسیار مهمی در زمینه سلامت جامعه دارد بر این اساس انتظار می‌رود با عزم ملی و مدیریت جهادی در این عرصه وارد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close