اخبار بروجرد

کارخانه شیرخشک شهرستان بروجرد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس گفت: کارخانه شیرخشک شهرستان بروجرد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم  اظهار داشت: در بازدیدی که به اتفاق  مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی کشور از کارخانه شیر خشک بروجرد داشتیم کلیه مراحل ساخت پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارخانه شیر خشک شهرستان بروجرد به عنوان فازی از زنجیره تولید محصولات لبنی معرفی و شناخته شده است، افزود: این پروژه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده بروجرد در مجلس عنوان کرد: ۱۰۰ درصد تجهیزات پروژه خریداری شده و بخش عمده آن تحویل مجموعه شرکت شده است که با روند شتابنده‌ای در حال اجراست.

وی بیان کرد: تمام تلاش بر این است که براساس قولی که  مجموعه وزارت کار ورفاه و امور اجتماعی داده است تا قبل از پایان دولت پروژه به بهره‌برداری برسد.

گودرزی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد می‌شود و در رونق اقتصادی نیز تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: پروژه مهم تولید شیر خشک می‌تواند بستری باشد برای توجیه اقتصادی واحدهای دامپروری که در نقاط مختلف شصتا احداث کرده و در دستور کار قرار داده است. این پروژه در کنار دیگر ظرفیت‌های شهرستان بروجرد می‌تواند زمینه تحول در حوزه اشتغال و اقتصاد در شهرستان بروجرد را فراهم کند؛ هم اکنون تنها موقعیت  نصب و راه‌اندازی کارخانه را داریم که برای فروردین ماه به بهره‌برداری برسد.

نماینده بروجرد در مجلس در رابطه با تولید این کارخانه اظهار داشت: در این کارخانه سالانه ۷۰ هزار تن شیر دریافت می‌کنیم، شیر خشکی که از این کارخانه به شهرهای دیگر ارسال  می‌شود حدود شش هزار تن خواهد بود .

وی افزود: سعی ما این است که با بهترین کیفیت تولید داشته باشیم تا بتوانیم مقداری از تولید را صادر کنیم البته ماندگاری شیر خشک نیز مهم است، کل مجموعه این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار هکتار است که ۲ هکتار آن برای این منظور در نظر گرفته شده است، سرمایه گذاری این مجموعه تقریبا  حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است که امیدواریم خیر و برکت این مجموعه نصیب مردم شهرستان بروجرد شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close