اخبار بروجرد

۳۰ مورد تغییر کاربری در زمین های کشاورزی بروجرد تخریب شد

روزهای بروجرد- رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی سال گذشته ۳۰ مورد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی شهرستان تخریب و آزادسازی شد.

جواد گودرزی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با تخربب این بناها ۴.۳ هکتار از اراضی زراعی و باغی در این شهرستان آزاد سازی شد.

وی افزود: ۳۰ مورد تغیر کاربری غیرمجاز شامل، بنا، اسکلت فلزی، دیوارکشی و فنس کشی که طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها انجام شده است.

وی بیان کرد: تخـریب ها در مناطق گردشگری بروجرد با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب بروجرد و رییس اداره منابع طبیعی شهرستان انجام شده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: از آنجا که اراضی زراعی و باغی دارای مرغوبترین نوع خاک و منبع عمده تولید محصولات کشاورزی و عامل تامین امنیت غذایی است لذا براساس نص صریح قانون هرگونه تغییر در این زمین‌ها به هر شکل ممکن از جمله فنس کشی، دیوار کشی و ساخت بنا ممنوع است.

گودرزی ادامه داد: اراضی ونایی، دانشگاه آزاد، کپرگه و گلدشت در معرض خطر تغییر کاربری اراضی از سوی برخی افراد سودجو هستند که باید با نظارت جدی دستگاهای متولی مانع تغییر کاربری اراضی این مناطق شد.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد است.

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close